Helgen

Idag är det måndag igen. Helgen har passerat förbi. Igår kom mamma och pappa och hämtade barnen för några timmar på Leos. Och gissa vad jag, Tobias och Nelion gjorde dessa timmar? Vi gick till vallokalen och röstade! Därefter gick vi hem igen och Tobias skruvade up hyllor i förrådet - blev grymt bra. Och jag och Nelion åkte och veckohandlade. Swish så var dom timmarna förbi. Som ett litet minne så tänkte jag nämna här vad jag fick för kommentar i kassan på city gross. När jag skulle betala tittade den manliga kassörskan på mig först och sen på Nelion och sa "Är det den där lilla som äter så här mycket mat?" Alltså, vadå mycket mat?!?! Så här mycket handlar jag en gång i veckan. Jag som tyckte att jag hade begränsat mig hyfsat denna gång. Så till frågan. Hur mycket pengar lägger ni på mat i månaden? Eller i veckan? Jag tycker att vi har en bra budget för detta trots att vi nu är 5 personer som ingår i budgeten. 

Så till en annan sak. Hur sover era bebisar? Och äter dom ett stadigt mål innan dom lägger sig? Jag tycker att Nelion sover kasst men de senaste tre dagarna har han kanske sovit lite bättre. Han somnar runt 19-tiden nu och innan jag har lagt mig vid 23-tiden brukar han ha vaknat 2-3 gånger. Sen kan det fortsätta så hela natten. Ikväll vaknade han första gången 23.30. Kors i taket. Tur dom stora sover som stockar! I alla fall så har vi äntligen fått i rutiner både vad det gäller sova och äta. Han sover tre gånger dagligen och sista vilan är senast 17-tiden. Innan han lägger sig sen får han en portion gröt. Samma på morgonen. Vi har ännu inte riktigt börjat med matportioner än utan mest har han fått smaka. Vad kan man ge för mat runt 6 månader? Jag har verkligen idétorka. 

I övrigt så har Nelion fortsatt varit lite mera lätt att ha att göra med. Han är fortfarande krävande men han skriker inte flera timmar per dag i alla fall. Idag somnade han till och med i vagnen. Efter 45 minuters dragande. Jag försöker alltid tänka; alla barn är olika (förutom mina tre). Godnatt 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback