Barnkläder

Alltså finns det nånting roligare än barnkläder? Mitt svar är nej. Jag sitter och glor varje kväll på saker som barnen behöver och även som jag villhöver till dom. Tradera är mitt bästa kvällshäng. Hur ska man klä en bebis som inte kommer att kunna gå i höst? Frågan är ju om han ens kommer att kunna krypa. Jag är iaf ute efter en ullfrotte till honom för dom är ju såå bra att ha under både fleece och under olika overaller. Jag hittade nyss ett par begagnade galonbyxor åt honom i storlek 70. Sånna med inbyggda fötter. För galonbyxor kommer ju behövas då han åtminstone kommer att kunna sitta.  Dom kan han ha över softshelloverallen tänker jag. Sen har jag varit runt och letat efter vantar. Det är ett rättså svårt problem. Vantar som passar Nelions hand är utan tumme och jag måste ju ha med tumme. Vad hittar jag sånna? Fingervantar alltså. Helst i ull men funkar utan också. Jag tänker köpa skalvantar åt honom men det får vänta tills han har blivit lite mera aktiv. Jag blev så glad när jag såg att dom fanns i 6-12 månader. Perfekt ju! Jag budar även på en vindfleecejacka åt honom då han inte har någon jacka och jag tror att den kan vara bra att ha vid lämningar/hämtningar på dagis och i bilen osv. Hur klär ni era 6-9 månaders i höst? Och till den svåraste frågan; vad sätter ni på fötterna på dom? Jag har även börjat leta vinteroverall till honom men det är en djungel än så länge. 

Ikväll var barnen iväg på fotbollslekis igen. Milian börjar tycka att det är jätteroligt och idag hade även Junelle kommit igång och vart lite mer aktiv. Jag är så glad över att han tycker det är roligt. För mig är det otroligt viktigt med lagidrott. Just för att jag själv både spelat fotboll, innebandy och hockey i alla år och har fått så mycket vänner genom detta. Idrotten har verkligen format mig som person. Jag valde alltid idrotten före fest och andra dumheter och det valet hoppas jag att jag ska kunna överföra till mina barn genom att visa dom mitt intresse för idrott och träning. Sen är det ju självklart upp till dom att välja vad dom vill göra. Och för att veta måste man ju prova. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback