Vattkoppor

Så var det våran tur med vattkoppor! Grannpojkarna har haft det nu i omgångar och när Äldsta pojken först fick så avvaktade vi just för att det var i riskzon till dopet. Sen lekte pojkarna som vanligt och därefter fick deras andra pojke det. Och därmed var Milian smittad. Det känns just nu som att det kvittar. Det som tar emot mest är att Nelion till största sannolikhet kommer att få det. Det kan ju bli tufft. Milian har över hela kroppen och det kliar jättemycket. Han har även feber till och från. Men han är så himla duktig. Han klagar ingenting. Han ber bara att jag ska smörja honom med skummet när det kliar mycket och har vaknat några gånger inatt och velat bli kliad. Men han håller verkligen humöret uppe. Jag hoppas att det fortsätter så. För det lär väl komma ännu flera koppor gissar jag. Förhoppningsvis vänder det mot helgen. Jag hoppas även att Junelle ska få det nu och inte om två veckor. Men hon träffade och lekte inte med grannpojkarna så intensivt som Mille gjorde. Så hon kan nog ha klarat sig ändå. Det återstår att se. 

Min stora materiella glädje ligger fortfarande i att fynda kläder till barnen. Jag har fyndat mycket den senaste tiden då de har behövt mycket nytt till hösten/vintern. Helt plötsligt växte dom ur sina skalkläder och vi plockade fram 104 till Junelle. Mille vägrade ha sina i 110 för dom bara åkte upp (byxorna). Så vi fyndade nya i 116. Jag blev överlycklig när jag fick hem dom för det var verkligen jättebra skick! Fick även hem en ny vindfleece idag som även den var superfin. Såg helt ny ut. Jag älskar verkligen att köpa nytt och sälja gammalt. Så fort jag fyndat nånting så får jag en känsla av att jag måste sälja nånting annat så att jag går plus-minus-noll. Det har blivit lite som en tävling inombords. Sjukt roligt tycker jag. Jag har även upptäckt något nytt - marketplace. Jag glor nästan lika mycket där som på tradera. Gillar ni att köpa/sälja begagnat? 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback