Kanske en lösning

I veckan dök det upp en eventuell lösning på någonting som jag grubblar på dagligen. Nämligen hur det ska bli för Nelion med förskoleplats. Nu har jag nog kanske ett alternativ och jag är så jävla glad för detta! Alternativet som har dykt upp är drömmigt. Det kan inte blir bättre än så. Min ideal-förskola typ. Precis så som jag vill ha det och jag håller alla mina tummar och tår för att detta ska gå vägen. Om 3 veckor får vi veta mera om detta och jag är så förväntansfull! 

Idag har vi varit på öppna förskolan och tagit syskonfoton samt foton bara på Nelion. Vi har inga vidare erfarenheter med oss sedan tidigare fotograferingar just på öppna förskolan men man måste ju prova för att få resultat. Och eftersom detta är gratis så är det lätt värt ett försök oavsett resultat. I alla fall så tror jag att vi lyckades rätt bra. Ingen av barnen grät. På några bilder fick han till och med två av tre barn att skratta. Helt otroligt! Och Nelion var sjukt duktig när vi tog hans bilder. Han bara låg och poserade helt utan protest tills vi var "klara". Tyvärr fick han inte sitta upp då fotografen inte ville ta några risker då golvet var för hårt. Så vi fick bara bilder när han ligger ner på mage. Och vi som hade sitt-tränat stenhårt inför detta, haha. 

Imorgon är det kalas på förskolan mellan 12-14 sen ska bi eventuellt på skridskodisco på kvällen. Om vi hinner slipa skridskorna. På söndag är vi bjudna på brunch av farfar Tommy och Marie för att fira min och Ronjas födelsedag. Därefter ska jag dopfixa lite och planera inför nästa söndag då dopet äger rum. Eftersom Nelion ännu vaknar flera gånger på kvällen så måste jag vara ute i god tid denna gång. Vi har redan börjat baka litegrann. Det är så himla roligt och ännu roligare blir det när barnen är så stora och kan hjälpa till med allting. Junelle tycker ju att det är så roligt också.  

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback