Känner mig så ”klar”

Nu såhär efter att ha gått igenom "den värsta" bebistiden med 3 bebisar så känner jag mig så färdig med detta. Jag försöker njuta till fullo men kan inte låta bli att längta till att Nelion blir lika självständig som storasyskonen.  Jag tycker att det har varit supermysigt med alla tre men jag känner verkligen nu att det räcker och att jag inte vill göra detta igen. Men känslor kan ju ändras. Detta är alltså min känsla just nu. Jag njuter så mycket av Milian och Junelle och ser så mycket fram emot vintern när dom ska få träna på att åka skridskor, vi ska åka skidor mm.  Både Milian och Junelle är verkligen i så härliga åldrar. Förutom allt syskonbråk så är dom båda två helt underbara. Junelle har verkligen kommit ur sin jobbiga fas nu och är helt som vanligt om inte ännu goare. Hon har dessutom blivit hjälpsam på köpet. Nelion har också de senaste dagarna varit lättsam. Han är lite mera nöjd och äter bra igen. Idag har vi nog bara ammat två gånger plus vid nattningen. Så det går absolut framåt. 

Idag har vi varit på öppna förskolan på förmiddagen sen gick vi hem och lagade lunch innan mamma kom och hjälpte oss att göra ny äppelmos. Det finns ju inget enklare att göra men mamma har en vagga och det har inte jag så därför underlättade det ganska mycket. Så nu har vi äppelmos så det räcker någon månad till. Sen har vi hunnit höststäda litegrann ute. Plocka upp 1000 äpplen, rensa växthusen, plocka ner växthuset, plocka in utemöblerna osv. Sen har vi haft det obligatoriska fredagsmyset och även hunnit kvällsbaka inför morgondagens städdag på förskolan. Vi har väl egentligen inga planer mer än att Mille vill gå till Mulle-skogen imorgon så det gör vi nog medan Tobias är och städar på städdagen. På söndag ska vi först på barnloppis och sen på innebandy-derby. Det ska bli roligt, jag älskar att få gå och kolla på uppsala-sporterna (helst hockey såklart men innebandy är också roligt). Men med tre små barn så blir det väl säkert inte så mycket kolla på matchen. Vi får se. Det är oavsett vad roligt med derby. Och jag skulle ju älska om någon av barnen blev intresserad så vi kunde åka upp oftare och kolla. Det vore så roligt. 

Vad gör ni i helgen? 
Jag har inte så mycket vettigt att skriva om känner jag. Har ni några förslag? 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback