Det ska inte vara lätt

...men jag tänker inte ge upp! Vi fortsätter att försöka med vagnen dagligen och 1/10 gånger lyckas jag. Igår hände det men inte idag. Samma med flaska. Första gången vi provade flaska var han tre veckor gammal. Sedan dess har jag nog svinnat 2 hela paket med ersättning och säkert 20 färdigblandade tetror. Nästan varje dag har jag försökt med flaska i hopp om att han en dag ska övergå från amning till ersättning. I somras hade han några dagar då han tog flaska flera gånger. Men sen har det varit rätt kört. Men idag tog han flaskan igen och jag hade verkligen på känn att det skulle lyckas. Vi hoppade över mellis (banan osv) så han skulle vara riktigt hungrig. Sen satte jag honom i bärselen framåtvänd och gick ut i skogen. Efter bara några minuter var flaskan tom (120 ml). Helt otroligt! Jag blev så lycklig! Det låter nu kanske som att jag inte alls trivs med att amma men så är inte fallet. Det är bara det att jag inte vill känna mig helt mållös. Jag vill veta att det fungerar och att jag kan sluta när som helst. Och att Nelion kan klara sig utan mig om jag skulle behöva vara borta från honom av någon anledning. Imorgon ska jag iaf testa att göra samma sak. Hoppar mellisen och ger flaska istället. Målet är att han ska ta flaskan så att jag kan vänja honom med den och övergå till välling så småningom. Så att jag sen kan sluta nattamma. För nu behöver jag få sova lite längre mellan varven på natten känner jag. Jag minns inte exakt när jag slutade amma på dagtid med Milian och Junelle men jag tror att det var runt 7-8 månader. Sen nattammade jag och Mille till 9 månader och jag och Junelle till 10 månader. Det kändes alldeles lagom. Ungefär så vill jag göra nu också. Och hoppas att lillherren vill samarbeta. När slutade ni amma? Och varför? 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback