Tufft

Just nu är det riktigt kämpigt. Tobias ischias-smärta släpper inte, den har snarare blivit värre sedan senaste behandlingen. Han börjar bli mer och mer deppig och har svårt att se att det ska vända. Idag var han och kikade på en tempurmadrass som vi känner att vi måste investera i. Det får kosta vad det vill, man spenderar alldeles för mycket tid i sängen för att inte sova skönt. Han åker till jobbet varje dag men kan knappt jobba. Så fort han kommer hem måste han vila. Så jag ljuger om jag säger att jag är pigg. Jag förstår precis hur en ensamstående känner sig. Vilket jobb ni gör! Dessutom är ju, som ni redan vet, Nelion en väldigt krävande bebis. Jag tar striden för att få honom att sova 3 gånger per dag. Och varje gång ska alla kläder kläs på alla tre barnen då Nelion alltid sover ute. Tobias kan inte göra det eftersom han inte kan bära honom. Nu kan han knappt gå heller så att gå runt med vagnen funkar inte heller just nu, tyvärr. Så jag lägger ungefär 1,5 per dag just nu på att söva honom. Det är mindre än vad det var förra veckan. Så det blir bättre. Och när han väl somnat sover han i 30 minuter. I helgen så hände det en gång att han sov mellan 9-11. Då fick jag lite förhoppning om at det var dags att övergå till att bara sova två gånger. Men det var en engångsföreteelse. Efter det har han bara sovit 30 minuter varje gång. Och han är alltid ledsen när han vaknar så det är rätt uppenbart att han behöver mera sömn? Han är också klarvaken när han valet så det går inte att få honom att somna om heller. Hade jag bara haft honom så hade det kanske fungerat. Men det går lixom inte med två andra som kräver helt andra saker. Han är även otroligt aktiv när han är vaken så han behöver stimulans varje minut. Knappt så att jag kan lämna honom på golvet i 2 minuter ens. Gåstolen är det enda som funkar upp mot 5 minuter. Han är så otroligt ivrig och vill verkligen iväg men kan inte ännu. Exakt som sina syskon har varit. Väldigt aktiva. Så ska jag få någonting gjort hemma så måste jag bära honom. Jag bär honom säkert upp mot 4 timmar per dag och min rygg har verkligen satt stopp. Men vad gör man? Sen är det alla matsituationer och all mat som ska lagas. Och handlas. Och all tvätt som ska tvättas. Det som blir mest drabbat är städningen här hemma. Den brukar Tobias alltid ta för den brukar jag inte hinna med. Vi har ju trots det två till barn. Dom är väldigt snälla men dom stökar till en del kan jag lova. Nu när dom varit hemma så länge så går dom varandra på syskon-nerverna också. Så dom bråkar och småretas hela dagarna. Dessutom verkar Junelle ha åkt på nån Uvi eller liknande för hon kissade på sig 5 gånger igår och det har fortsatt idag. Och efteråt har det svidigt. Men så fort vi tvättat har det känts bra. Så vi avvaktar och ser någon dag till innan vi kollar upp det. Nelion har fått någon prick på kinden som ser ut sol en svinkoppa också. Det borde inte vara en vattkoppa men jag hoppas såklart det. Både igår och idag har jag haft sånna här på-bristningsgränsen-dagar. Jag har gråtit för minsta lilla motgång. Jag vill inget hellre än att Tobias ska bli bättre snart så han åtminstone kan börja gå promenader och börja gymma. Det är så jobbigt att se honom ha ont hela tiden. Jag mår sämre när han kommer hem än när han är på jobbet. Förstår ni hur jag menar? Så hemskt. Om det inte blir bättre till nästa behandling ska han prova någon kortison-spruta. Annars måste han börja fundera på operation. Och det vill han ju helst inte, det märks väldigt tydligt. Jag tror att allting handlar om träning. Slutar man träna så slutar kroppen att fungera. Tobias har alltid tränat massor och kroppen har varit van med att vara stark. Nu är den inte det längre och därför kommer alla problem. Så det ska vi ändra på, både han och jag. Imorgon ska barnen till förskolan igen så då ska jag och Nelion passa på att åka iväg och handla till helgens 5-årskalas. Sjukt att han redan fyller fem år våran underbara stora kille. På fredag blir det pyjamasparty med kompisar och på lördag lite familjekalas bara. Nu ska jag ta reda på all disk efter middagen och försöka ta tvätten också. Ha en trevlig kväll. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback