Underbara dagar

Vi har blivit så bortskämda i några dagar med fantastiskt sommarväder. Värme och klarblå himmel. När sommaren kol såhär snabbt redan i maj så var vi inte alls utrustade med kläder till barnen. Så i veckan har vi handlat sandaler på rean och lite sommarkläder var också nädvändigt. Mille kunde ha några av sina shorts från förra sommaren men Junelles flesta är lite små. Alla badbyxor från förra sommaren passade också för Mille men Junelle kan inte ha sina. Nelion har fått ärva några plagg i storlek 56 som tur var. Till honom hade jag tänkt 62-68 i sommar så tur var väl det att vi har fått ärva. Det är så otroligt tacksamt att få ärva kläder. Har ni några som ni får ärva kläder efter? Vi har knappt haft den möjligheten förut och det är verkligen så uppskattat. Bra för plånboken och för miljön. Begagnat är bäst! 

Dessa dagar har gjort att jag känner mig så tacksam och lycklig för allt fint vi har. Jag verkligen älskar att spendera dagarna här hemma i våran egna lilla Bullerbyn. Barnen har  alltid något annat barn att leka med då det bor barn i 9/10 hus här. Att bara kunna släppa ut barnen på tomten utan att behöva klä på dom, helt fantastiskt. Ja, jag är bara så himla glad. För er som har hus och tomt vet säkert att känslan av att aldrig bli färdig finns där hela tiden. Så är det för oss iaf. Vi har alltid projekt vi vill göra och det är så himla roligt. Ibland försöker jag att stanna upp och bara njuta av allt fint och nu i dagarna har jag verkligen gjort det. Idag ska vi börja planera för muren på framsidan och i dagarna kommer även toalett och dusch fungera uppe. Och detta tack vare att vi har kunnat låna pengar av världens bästa pappa. Tacksam! Älskar hus- och familjelivet! 


(null)
(null)

(null)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback