Nelion 2 månader

Imorgon blir våran minsta älskling 2 månader. Sedan ca 1 vecka tillbaka har han blivit helt klart lättare med det mesta. Förutom att sova. Han är helt kört en nöjdare bebis nu även fast man absolut inte gör som man vill med honom. Han hatar fortfarande bilen, skriker sig blåa tills han får komma upp. Vagnen fungerar sådär. Han somnar men vaknar rätt fort. Annars har han fått litegrann av rutiner "redan". Han vaknar runt 7-8 på morgonen och håller sig vaken i 1 timme ungefär, max 2 iaf. Ska vi iväg så lär vi skynda oss på morgonen om vi ska tajma så han kan sova. Oftast hinner jag inte så jag får ta honom i sjalen/selen så han hinner somna innan vi hår ut. Så runt 9 somnar han och vaknar oftast strax innan 12 för mat. Sen är han vaken max en timme för att sedan somna om till 15. Då käkar han igen och sen är han vaken nästan hela eftermiddagen/kvällen. Han sover kanske 45 min någon gång runt middag men sen är han vaken. Och det kan vara allt från 21-23 som han somnar för natten. Han är väldigt snuttig på kvällen och vill ligga vid bröstet i stort sett hela tiden. De senaste dagarna har jag äntligen tagit mig för att prova vaggan. Jag har lagt honom där när jag själv går och lägger mig och då har han sovit i ett par timmar. Sen slutar det alltid med att vi vaknar tillsammans. Han tar fortfarande inte napp och flaska verkar inte heller gå hem. Jag har iofs bara testat en gång de senaste dagarna och då sög han ingenting.  Vet inte om det var för att han var mätt eller för att han ratade flaskan. Nästa gång ska jag testa när han är hungrig. På tisdag ska vi till bvc och jag gissar att han väger 5 kg nu. 

Sommarvärmen har kommit tillbaka igen och vi har haft en härlig helg. Tobias har påbörjat muren och ska fortsatta i veckan så mot slutet av veckan är den nog klar. Det kommer blir sååå bra! Idag har vi varit på Pelles Svanslös cykeldag medan tobias har jobbat. Igår var vi på kalas på turbo och sen på middag i björklinge. Bra helg med andra ord! 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback