Missnöjd bebis

Sedan tre veckor tillbaka har Nelion varit så missnöjd. Han är nöjd till och från men det är MAX 5-10 minuter och därefter kan han brista ut i panikgråt och vara jätteledsen länge. Ibland otröstlig till och med. Hans värsta period är på kvällen mellan 17-20 ungefär. Det är ca 1 timme någon gång efter middagen som är värst. Då kan vi knappt trösta honom. Bröstet fungerar inte heller. Troligtvis är han trött då och somnar bara i selen men innan han väl kommit till ro i den så har han gråtit ett bra tag och jag tvivlar varje gång på att han vill sitta i den. Jag vet ju att bebisar kan vara såhär till och från och att mina andra två bebisar också var så. Men jag mår så dåligt just nu över att jag inte hinner med dom andra två. Och mitt tålamod är så kasst. Så fort han gråter så blir jag frustrerad och tappat helt tålamodet. Så kasst. Jag hoppas innerligt att detta går över snart för min rygg har pajat idag. Jag tränade igår och misstänker att det kan vara lite träningsvärk också men jag måste verkligen försöka böra honom mindre. Och försöka lära mig att knyta sjal snabbt och smidigt så jag kan bära honom  i den också. Imorse somnade han dock i vagnen utan protest och sov i 45 min (!) varav 15 min utan att jag drog vagnen. Annars sover han bara om den rör sig. När jag testade senare under dagen så somnade han efter 15 minuters protest men så fort jag slutade dra vagnen vaknade han och så skrek han i ren panik så då gav jag upp. Någon som har något bra tips för att få vagnen till en tryggare plats? 


Postat av: Hanna

Prova lägg en tröja som snuttefilt som du eller Tobias haft på sig så känner han lukten av er i vagnen när han ska sova. Så gjorde vi med Wiggo en period när han var liten och vi tyckte det funkade 🤗

Svar: Åh, tack! Det ska jag testa imorgon 😍🙏
Emelie Ericsson

2018-05-04 @ 21:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback