Syskonkärlek

Jag tror att jag håller på att bli galen. Barnen här hemma är som iglar på varandra så fort dom kommer hem från dagis. Milian är världens retsticka och Junelle har ett sånt humör att man blir rädd för henne. Hon skriker och gråter tills hon skakar och det slutar väldigt ofta med att hon biter Mille om vi inte hinner stoppa henne. Det är väldigt frustrerande såhär i väntans tider när jag knappt kan ta mig upp från golvet för att försöka hinna på henne när hon blir arg. I förrgår lyckades hon bita Milian runt bröstvårtan så han blödde och har idag ett rejält bitmärke/sår där. Det känns så fruktansvärt när det händer, att man inte lyckas stoppa henne. Någon av er som har barn som bits? Vad satan ska man göra? Jag blir så arg och så ledsen varje gång för Milian blir ju såklart jätteledsen och jag blir ledsen för att han är ledsen och tycker synd om honom. Även fast jag vet att han varit dum och retat henne innan. Och Junelle blir alldeles förstörd efteråt för att hon vet att hon gjort fel men hon kan verkligen inte behärska sin ilska. Och i stundens hetta så blir jag (och Tobias om han är hemma) så arga på henne att hon blir rädd. Förstår ni känslan? Hur ska man bete sig i den situationen? 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback