Så besviken

Hela denna graviditet har jag gått och haft en känsla att bebisen kommer att komma den 17/3, på farmors födelsedag. Idag är det den 18/3 och bebisen har inte kommit än. Jag börjar bli mer och mer orolig inför ingångsättning. Det vill jag verkligen inte vara med om! Den enda som blev lite mera "enkelt" i denna fråga var nog detta med namn. Jag hade ett namn som kändes självklart om han hade valt att komma ut igår. Nu känns inte det lika självklart så nu återtåget kanske bra ett av namnen som vi haft som favoriter. Men det kanske inte alls stämmer när han kommer ut. Så spännande att se. Jag börjar blir orolig för det här med kläder också nu. Om bebisen är lik sin syster och dessutom nu har legat i magen 1 vecka längre än hon gjorde så väger han ju nu över 3,5 kg. Junelle hade storlek 50 i början men inte så länge vad jag minns. Tänk om kläderna jag packat ner i BB-väskan blir för små?!?! Passar livlys newborn storlek upp till 4 kg? Det får vi hoppas! Än har vi ju bara gått 2 dagar över tiden men det känns som evigheter. Gårdagen var typ världens längsta dag. Jag vågar inte åka så långt hemifrån nu heller om det skulle gå lika fort som med Junelle för då lär vi åka till förlossningen direkt när värkarna drar igång i stort sett. Så det är väl planen lite beroende på hur kraftiga värkarna är från start. Så vi håller oss nära hemma de närmaste dagarna. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback