Helgen

Vi har haft en fullspäckad helg och igår eftermiddag var jag helt slut. I lördagsmorse kom mormor hit innan vi tog oss iväg på Uppsalas första barnmässa. Tobias åkte samtidigt till Öregrund för lite jobb. Barnmässan var väl ungefär vad jag hade förväntat mig. Ganska "tråkig" enligt mig. Det fanns litegrann att göra för barnen. Utklädda figurer att krama, elbilar, fiskedamm, trolleri, Pelle och maja osv. Men självaste utställarna var enligt mig inte så många intressanta. Det fanns ett lekdräkten för barnen och samt en restaurang med gott om sittplatser. Det som var postivt var väl att det inte var så mycket folk, så man slapp trängas. Men för Uppsalas skull var ju det mindre bra. Det kanske var mer folk på söndagen när Sean banan uppträdde. Lördagen spenderades sedan hemma till mello, som har blivit en favorit för barnen. Vi dansade och sjöng medan Tobias skruvade ihop det nya hallsystemet. På söndagen spenderade vi 3 timmar på Uppsalas alpina center i summersta. Det var första gången vi var där efter att ha haft noll koll på att det gick att hyra utrustning på plats där. Dessutom blev jag väldigt imponerad över hur pass "stort" det ändå var. 3 backar och 2 liftar. Och det var massa folk som åkte. Riktigt roligt! Men det roligaste av allt var att barnen älskade det. Milian var alldeles lyrisk och ville aldrig sluta åka. Eftersom att det bara var Tobias som kunde åka blev set otroligt tungt för han efter 2 timmar, men det var bara att köra vidare. Tyvärr fanns det inga pjäxor i Junelles storlek men hon lånade Milians så hon ändå fick prova. Såklart blev han hysterisk och skrek oavbrutet tills hans fick tillbaka utrustningen. Så Junelle fick bara prova ett åk. Hon var nöjd efter det. Det kändes så himla roligt eftersom både jag och Tobias ÄLSKAR det alpina på alla sätt och vis. Fjällen är tamefasen det bästa som finns!  Så nästa vinter blir det helt klart en sväng till fjällen. Vi har funderat länge på att åka till Norge och hälsa på gammelmormor Maggan och det skulle ju verkligen vara en perfekt resa till nästa påsk. Då har barnen hunnit bli ett helt år äldre och vi har hunnit träna lite mer. Skulle vara så himla roligt att komma iväg på det :) Lillerbror är ju dock för liten då men det löser sig på ett och annat vis.  Annars får det åtminstone bli Romme, haha. Som sagt var vi helt slut efter dessa 3 timmar i backen. Jag trodde att jag skulle gå sönder av smärta när jag gick upp för backarna. Min plan var att springa upp flera gånger för att eventuellt skynda på förlossningen men det var ju helt omöjligt. Jag var glad att jag ens kom upp för backarna en sisådär 5-6 ggr. Fy vad jobbigt det var! 

Idag är det 11 dagar till beräknad förlossning. Junelle kom 6 dagar innan. Om 5 dagar alltså. Tänker jag på det så känns det som att förlossningen skulle kunna starta när som helst. Tänker jag på att Milian kom 3 dagar efter beräknat så känns det som att jag lätt kommer gå över tiden minst 1 vecka. De senaste dagarna har vi fått två positiva besked som gör att framtiden ekonomiskt sätt känns ytterligare lite bättre. För att det ska klaffa på allra bästa sätt så vore det bra om bebis kommer om absolut senast 2 veckor. Det kan du väl göra lilla älskade bebis? Vi lääääängtar efter sig massor nu! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback