Föräldradagar

Jamen då var vi där igen. Jag jag ju tagit ut en föräldradag i veckan sedan jag började jobba för att skydda min sgi till 100%. Men nu är jag återigen föräldraledig på riktig. Mina 50 graviditetspenningsdagar är nu slut och jag har lagt in föräldradagar igen. Känns väldigt konstigt eftersom han ännu inte är född. Men gör jag inte det så får jag bara betalt för 15 dagar denna månad och det blir lite väl klent. Jag passade även på att planera resterande dagar fram till sommaren och kom fram till att  4,5 dag i veckan blev ganska lagom. Som
Tur är kan man gå in och ändra om det skulle kännas lite eller mycket. From nu så är ju även barnbidraget höjt med 200 kr per barn och dessutom kommer vi ju få 730 kr i flerbarnstillägg istället för 150 eller vad det är nu med två barn. Och dessutom ett helt barnbidrag till. Så istället för 2250 i månaden blir det nu 4480, ganska stor skillnad enligt mig! Men dessutom kommer allting bli dyrare med tiden också. 
Kom på nu såhär i skrivande stund att vi helt glömt bort faderskapsbesviset. Det måste vi lösa i veckan som kommer så att det inte strular med namn osv senare som det gjorde med Junelle. Ops! Jag som trodde att jag hade koll på allt. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback