Falskt alarm

Igår morse vaknade jag tidigt av molande värk i mage och rygg. Inte riktigt samma värk som jag haft tidigare i samband med sammandragningarna. Det kändes annorlunda. Och kom och gick i intervaller. Så jag trodde nästan ett tag att smärtan skulle trappas upp. Men icke. Det fortsatte så hela dagen men mot kvällen avtog det helt och idag har jag inte haft någon sån smärta alls. Och väldigt lite sammandragningarna för den delen också. Jag som tom sa till Tobias igårmorse att "jag tror att bebis kommer idag". Iofs var det nog ganska bra för jag märkte på honom att han blev mera allvarlig och började förstå att det börjar närma sig ordentligt. Inom några dagar är vi trebarnsföräldrar! Imorgon är det moster Idas födelsedag och det vore ju lite typiskt om bebis ville dela födelsedag med henne. Annars tror jag att bebis kommer på tisdag då vi hade beräknat datum efter senaste mensen. Och dessutom skulle det bli 15 dagar mellan kusinerna, precis som mellan Leonell och Junelle. Vore lite roligt. Men samtidigt hoppas jag att bebis kommer den 17:onde. Nästa lördag. På min farmors födelsedag. Den känslan har vi haft hela graviditeten. Dessutom får bebis isf dela födelsedag med kusin Elvira :) Men bebis får gärna komma NU NU NU också! 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback