Ensiffrigt

Idag har vi endast 9 dagar kvar till bf som är nästa fredag. Nästa vecka alltså?! Jag tror och hoppas fortfarande att lillebror väljer att komma ut innan bf för minns såväl hur det var att passera bf. Även fast jag hela tiden har försökt tänka att det bara är ett ungefärligt datum. Jag har snart druckit upp hela paketet med hallonbladste, försökte springa i backarna i helgen (gick sådär) och går nu i tankarna; vad mer kan jag göra för att få förlossningen att sätta igång? Eller åtminstone snabba på förloppet? Gå kan jag knappt göra då jag får sjukt ont och de senaste dagarna har haft en jäkla ischias i vänster rumpa/ben! Det låser sig ordentligt så att jag inte kan gå. Så snabba promenader är inte att rekommendera. Idag har jag storstädat hela huset (fick städhjälp idag så det gick väldigt smidigt och snabbt) tvättat upp allt i tvättkorgen, tvättat alla sängkläder, överkast och de senaste inköpta bebisplaggen. Och bäddat om alla sängar! Jag hann även en sväng till Gränby imorse och köpte två korgar till skötbordet. Det blev väldigt bra faktiskt. Jag insåg att det inte blev helt bra med att blanda bebisens blöjor med Junelles. Sen insåg jag precis nyss att jag inte alls tänkt på klädförvaringen intill skötbädden. Det finns ingen plats för ombyteskläder där just nu så det måste jag lösa. Jag tänker att det lär hända en och annan gång att bebis kissar/bajsar ner sig och behöver nya kläder på skötbordet. Så det måste jag klura ut. Jag hämtade även ut den 5:e och sista babyboxen idag som innehöll bl.a. blöjor, våtservetter, en napp och lite salvor mm. Jag älskar verkligen babyboxarna! 

Milian följde med en kompis hem efter dagis idag och även fast jag känner mig så ansvarslös i sådana lägen så måste han ju få prova på att göra det. Det vag andra gången han gjorde det idag och det gick så himla bra! Han var superstolt och hade haft så roligt. Junelle lekte med Ebbe hela eftermiddagen så hon var också nöjd och kände sig stolt över att få ha en egen kompis för sig själv. Och dom blir så himla stora! Det är underbart att sitta och lyssna på dom små när dom leker tillsammans. Så roligt! 

Häromdagen köpte vi en toalettsits till Junelle och plötsligt har hon blivit intresserad och vill nu gå på toaletten hela tiden. Så nu ser jag ljuset till att hon nog kommer bli blöjfri någon gång. Senast i sommar. Hon har varit utan blöja hela eftermiddagarna denna vecka och kissat på toaletten kanske 3-4 gånger varje dag. Fortfarande inget bajs. Och fortfarande inte hos dagmamman. Så det är en bit kvar på den resan. Hon har börjat fråga "mamma, har jag blöja på mig?" när hon blir kissnödig. Och vad jag minns så var det exakt likadant Milian började när han kändes redo. Vi har aldrig känt att det varit särskilt viktigt att få henne blöjfri "tidigt". Då hade vi kanske satt det i ett system och försökt få rutin på det. Men som sagt har det inte varit viktigt för oss. Speciellt inte nu när hon snart ska bli storasyster. 

Nu ska jag sova. Godnatt. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback