Barnmorskebesök v40

Idag hade jag mitt sista inbokade barnmorskebesök. Jag minns såväl när vi bokade in alla tiderna och då tänkte jag att jag absolut skulle ha fått barn den 13/3. Bara 3 dagar innan bf lixom. Men så blev det ju inte. Besöket gick iaf väldigt snabbt och smidigt. SF-måttet var 34 nu och därmed det största måttet jag haft som gravid. Iofs har jag aldrig varit hos barnmorskan så sent i graviditeten heller. Med Junelle hade jag ett bokat besök samma dag som hon föddes och med Mille missade jag också det sista inbokade besöket vad jag minns. Det känns iaf att bebisen börjar bli stor där inne nu. Uppskattningsvis gissar jag att bebis väger runt 3,3 kg just nu. Kan ju ha galet fel men jag har haft ganska så rätt känsla med dom andra två. Blodtrycket och hjärtljuden var som tidigare. Vikten låg på +10 kg nu, något mindre än de andra graviditeterna. Det enda som var förändrat var att bebis är fixerad nu, äntligen! Men det verkar inte spela någon roll. Han vill ju ändå inte komma ut. Även fast det är 3 dagar kvar til beräknat så känns det redan som jag gått över tiden. Är så less nu. Som tur är så mår jag bra. Annars hade jag nog sovit mig igenom hela den här veckan. Efter barnmorskebesöket gick jag till polarn o pyret och köpte en jacka till mille sen sprang jag runt på 5-6 affärer till, tills det tog stopp.  Kan du inte komma ikväll lilla vännen? 🖤



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback