Återbesök BB

Idag är Nelion 5 dagar gammal och vi har varit på återbesök på BB. Hörseltestet gick snabbt och blev godkänt på båda öronen. Han hade gått ner 5% av sin födelsevikt så nu väger han 3240 gram. Ungefär lika mycket som syskonen, något mer. Nu är ju tanken att han ska gå upp i vikt så nästa invägning är ju egentligen mera spännande. Det blir säkert om några dagar när BVC kommer på hembesök. Jag tror väl att BVC tar över vården efter 1 vecka?  Har för mig att det var så.  Efter återbesöket så var vi en kortis i Pelle parken. Mille hoppade i dom enorma vattenpölarna och hade overall på sig. Eftersom det var så kallt idag var det bara att åka hem haha. 

Idag har Tobias varit borta i Tierp i 4 timmar för behandling av ryggen osv. Det var en prövning inför vad som komma skall; vardagen. Vi hade nog lite tur idag för Nelion har sovit väldigt bra i vaggan lite längre stunder så jag hann tom plocka undan efter lunchen och göra hand- och fotavtryck med barnen och även på Nelion.  Handavtrycket på en 5 dagars bebis är inte det lättaste så jag gav upp efter vara ett försök.  Vi testar igen om ett par veckor. Imorgon ska vi försöka hitta på nånting utanför dörren. Antingen någon mindre utflykt eller kanske ta oss till biblioteket och låna nya böcker. Tips på enklare utflykt för oss i denna situation med en nyfödd och två understimulerade barn? 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback