Årets första

Vi klarade hela februari utan en enda sjukdag. Nu är det min tur att vara krasslig. Barnen Hr varit lite snoriga, Junelle är snorig. Men ingen feber och inte hängiga. Men det är jag. Sov som en kratta inatt pga halsen som var så tjock att jag knappt fick luft och näsan var helt igentäppt. Sen kom hostan på det också. Men jag har bara småhosta under dagen så vi får väl se var detta tar vägen. Jag hoppas iaf att lillebror vill komma ut snart även fast jag känner mig krasslig. Imorgon går vi in i vecka 40 (!!). Junelle föddes i vecka 39+0, alltså imorgon i denna graviditet! Det skulle vara underbart om lillebror var lika snabb som henne. Och dessutom skulle det vara lite roligt om båda sönerna var födda den 10:e. Men samtidigt hoppas jag fortfarande att det blir den 17:e. 

Imorse hade vi föräldrajouren på förskolan och denna gång fick Tobias ta det. Jag hade skrämt upp honom ordentligt sedan jag var där sist men det hade gått hur bra som helst för honom. Han var så stolt när han kom hem. Båda barnen följde med så jag fick sovmorgon till strax efter kl 09. Väldigt välbehövligt efter natten som var. Jag försöker hela tiden tänka nu att jag ska vila och göra så lite som möjligt om förlossningen väl skulle starta så jag har lite krafter att hämta. Men samtidigt vill jag vara aktiv så att det drar igång. Och hålla ordning här hemma är verkligen viktigt just nu. Får lite panik när det röjs fram 100 saker samtidigt haha. Jag vill verkligen ha städat och fint tills vi kommer hem med våran femte familjemedlem. Helgen är ganska oplanerad och vi ska väl inte göra så mycket eftersom jag är krasslig och behöver vila. Imorgon blir det iaf mello och heja på Mendez och Liamoo. Vilka är era favoriter? 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback