Veckan

Återigen har en hel vecka passerat. I tisdags träffade vi Minna och barnen på öppna förskolan för pyssel, sång och fika. Alltid lika mysigt och jag ser redan fram emot höstens alla mysiga sångstunder med Nelion där på st per. Det är så himla mysigt, älskar det. Personalen är så otroligt duktiga. I onsdags var det ju fotboll och då passade vi på att åka ut till björklinge och titta där. Vi åkte tidigare och hälsade på Ida och mammas jobb och alla barnen. Matchen var ju verkligen enastående spännande! Sjukt vad taggad jag är för tisdagens match! Vi kommer gå all in på flaggor och hela faderullan. Så himla roligt ju!  I torsdags var vi ute i några lekparker med Isak och Ann och Tobias gjorde illa sig på jobbet. Fick åka och sy 5 stygn på smalbenet. Stackarn. Men jag kände bara att det var tur att det gick så himla bra, hade kunnat vara mycket värre. Sen på eftermiddagen satt vi hemma och väntade på leverans från next. DHL-killen ringde mig på morgonen och sa att han skulle komma vid 14 tiden. Snubben börjar bli van med att leverara hem till oss nu haha. Sen ringde han igen och sa att hand kollega skulle komma istället och att han skulle höra av sig innan han kom. Vi satt och väntade och 14,30 fick jag att sms om att mitt paket gick att hämta ut hos ombud. Hur fasen är detta möjligt när jag valt hemleverans till dörren och även bestämt tid med dhl?! Sjukt ju. Vi satt ju faktiskt hemma och väntade istället för att gå och bada hos grannarna i hettan! Första gången jag kände mig besviken på att ha beställt från next även fast det var dhl som gjorde helt fel. Next leverera nästan alltid dagen efter beställning om den är lagd å förmiddagen, så sjukt bra. Igår var det fredag och då fick vi besök av minna och barnen igen. Vi pysslade armband, bakade pizzabullar, åt pizzabullar och lekte massor. På eftermiddagen åkte vi till Sävja och köpte en gåstol till Nelion då våran vi hade förut gick sönder och dessutom var tvärkass. Nu köpte vi en som vi vet är bra och inte kommer att bli missnöjda med. Vi passade även på att leka lite i en fin lekpark i närheten. Barnen var nöjda. Jag tycker i det stora hela att lekparker är otroligt tråkiga. Det tråkigaste jag vet är att gå till lekparken här hemma men ändå tjatar jag dit barnen om vi  har "tråkigt" (ni förstår vad jag menar). Därför tycker jag att det är jätteroligt att upptäcka nya lekparker med barnen som är underhållande i mer än 10 minuter. Jag kikade lite på Lekplatsguiden och bestämde tillsammans med Cicci att vi skulle testa ytterligare en ny idag så vi åkte till Flogstaparken. Och den var faktiskt riktigt bra! Rolig för dom större barnen som behöver lite mer utmaningar. Sen blev vi bjudna till Camilla på middag med mamma och pappa också. Tobias är i Öregrund och jobbar och nu börjar det verkligen lida mot sitt slut där ute. Och det är exakt en vecka kvar till Gotland nu! Läääängtar och hoppas på finväder. 


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback