Nelion 3 månader

I torsdags blev ju Nelion hela tre månader. Det är så himla mycket som händer med honom nu. Han är precis som sina syskon, nyfiken, vill lära sig nya saker och är aldrig still. Nu vill han sitta, stå och hoppa mest hela tiden. Han är väldigt aktiv på golvet. Lägger jag honom ner så tar det bara några minut innan han har snurrat 180 grader och har fötterna åt andra hållet. Han försöker vända sig från mage till rygg men har hittills bara lyckats en gång. Han försöker även vända sig från rygg till mage men har ännu inte lyckats kommit på hur man kommer förbi armen som är i vägen. Han ÄLSKAR att bada och har precis kommit på hur man plaskar. Och kors i taket så har han ännu inte blivit rädd när han fått vatten på sig. Han gillar fortfarande inte vagnen men accepterar den. Han somnar i den och kan sova vidare i den. Ibland 20 min och ibland 1,5 timme. Så det går bättre. Jag har inte kunnat se att vi kunnat ha några rutiner ännu men nu från tre månader kan jag nog tyckas se att vi ska lyckas. Han sover 3-4 gånger per dag beroende på hur långa stunderna blir. Han somnar fortfarande rätt sent på kvällen, någonstans mellan 21-23 brukar det bli. Sedan ett tag tillbaka har han sovit några timmar i vaggan innan han vaknat för mat och mys. Sen lägger jag aldrig tillbaka honom även fast jag borde för han sover ju bäst ostört verkar det som. Men jag är för trött och för myssugen för det. Snart är han stor och vill inte ligga och krama sin mamma så det gäller att passa på. Det bästa jag vet är fasen att sova tillsammans med mina barn. Tänk om det kunde vara för all evighet. Vi ammar inte alls lika ofta som vi gjorde för en månad sedan men vi ammar minst säkert 5-7 gånger per dag iaf. Han äter otroligt korta stunder och har inte alls ro att ligga still vid bröstet. Jag försöker då och då vänja honom med flaska men det går inte så bra. Jag ska fortsätta att träna kontinuerligt för jag vill kunna variera mellan flaska och bröst så småningom. Aldrig hade jag kunnat föreställa mig att jag skulle helamma i 3 månader, helt otroligt enligt mig. Ska bli så spännande att se hur mycket han väger imorgon. Jag gissar på 5560 gram. Milian vägde 5700 när han var 3 månader och 3 dagar. Visserligen hade jag börjat ge honom ersättning som kvällsmål då så jag tror faktiskt att Nelion väger lite mindre.   Jag tycker att det är så roligt att jämföra! Nu ska jag sova lite innan min förkylda lilla kille vaknar och jag måste suga snor. Stackarn. Godnatt 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback