Egoistiskt?

Jag funderar mycket på saker och ting kring barnen och det som jag funderat på mest de senaste veckorna är varför vissa föräldrar är så egoistiska. Nu när det är sommartider och personalen på förskolor runtom pusslar och har sig för att försöka få till sina ledigheter. Sin semester alltså. Det jag har svårt att acceptera är hur föräldrar som är föräldralediga med syskon till förskolebarn inte tänker på detta. Man utnyttjar förskolan maximalt trots detta. Man tänker lixom inte på att den underbemannade personalen som sliter om dagarna för att barnen ska ha det bra är värda att ha det lite lugnare på förskolan innan semestern eller kanske till och med kan få semester/ledigt lite mer under sommaren om det är färre barn på förskolan. Vissa kanske inte får semester alls på grund av detta. Men nejdå. Det är många föräldrar som bara tänker på sig själva och att det är "skönt" när det äldre barnet/barnen är på förskolan. Usch vad jag kokar när jag tänker på det. Det finns lixom familjer som sliter arslet av sig för att lyckas ha sina barn hemma under de veckorna som förskolan är stängd. Så ett tips till er alla som tänker fortsätta lämna era barn på förskolan i sommar fast ni inte måste, tänk efter! Det finns andra som behöver ledigt från ditt barn också, inte bara du. 

Det var inte meningen att låta arg eller så men jag blir bara så frustrerad av detta. Godnatt
Postat av: Ida

Kan inte annat än att hålla med dig men vi kan inte göra annat än att tycka och ha åsikter- Alla gör ändå olika och prioriterar på andra sätt med sina barn.

2018-06-27 @ 12:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback