Bvc

Idag är jag väldigt stolt och glad! Mini-prinsen hade ökat mer än ett halvt kilo i vikt sedan sist så nu vägde han 5665 gram och var 61,5 cm lång. Jag blir så stolt och glad över oss. Att amningen fungerar och att han vägrar flaska kanske för att han nöjer sig med den mjölken han får. Jah tvivlar fortfarande på det men känner mig mer och mer på den sidan. Lilla plutten. Han är ingen stor bebis, ligger lite under medel på vikten men längden ligger mitt på normalkurvan. Sköterskan tyckte att han hade blivit väldigt stark och att han var motoriskt framåt och en pigg och välmående liten kille. Trots att han är förkyld så fick han båda vaccinerna. Han verkar ha fått lite ont efter ena sprutan och är lite öm och rodnad där. Ingen feber hittills. Milian och Junelle var med båda två men ville inte titta när han fick sprutorna så då gick dom ut i lekrummet istället. Jag försökte förbereda dom så gott som det bara gick men dom köpte inte riktigt principen ändå. Dom ville inte alls att sköterskorna skulle göra honom illa, lilla älsklingarna. Men dom såg iaf att det snabbt går över och det tror jag kan vara bra inför att vi ska ta TBE-vaccinet nu i veckan. 

Nelion följer iaf sin storebror i vikten trots att han var större vid födseln. Spännande att se om det fortsätter. Junelle var något lite större men inte alls mycket. 

(null)

(null)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback