Vecka 33 imorgon

Imorgon går vi in i vecka 33 och det är numera "bara" 20% kvar av graviditeten. Just nu känns dessa procent väldigt många och långa. Jag mår verkligen inte bra i graviditeten just nu. Ungefär såhär:
  • Lätt illamående till och från hela tiden. Hjälper att äta men jag har även lite svårt att få i mig. Är bara sugen på choklad typ. Behöver kanske lite matinspiration för att bli sugen? Igår gjorde vi iofs det godaste på länge - körrfärssoppa. Men nu är jag så less på köttfärs efter att ha ätit det typ 3 ggr denna vecka. Mattips?! 
  • Halsbrännan kommer och går den också. Den hänger väl ihop med illamående och att bebis växer och trycker på organen. 
  • Gravidklåda. Visserligen har denna blivit mycket bättre så jag ska inte klaga på denna faktiskt. 
  • Sammandragningarna. Nu har dom onda sammandragningarna avtagit och blivit mycket lindrigare men jag mår fortfarande inte bra av att dom kommer så ofta.
  • Bebis ligger långt ner och pressar i bäckenet. Huvudet växer snabbt och tar upp mer och mer plats där nere. Och jag har redan problem att gå. Idag gick jag och barnen till affären och tillbaka. Det tog säkert 1 timme. Och annars kan det ta en halvtimme. När jag kom hem var jag helt färdig. Orkade INGENTING. Så detta ihop med illamående gör att jag blir helt färdig av minsta lilla ansträngning. 
  • Sendragen. De är väldigt mycket färre än tidigare graviditeter men när de väl kommer så är dom ihålllande. Kan hålla i sig upp till 2 (!!!!) minuter säkert. 
  • Tröttheten. Den är långt ifrån samma som i början av graviditeten men nu när kroppen är så trött så känns den fysiska tröttheten nästan värre än den psykiska. Jag börjar nästa gråta varje gång jag ska ta på barnen kläder, speciellt ytterkläder. 
  • Tålamodet. Det är så himla under all kritik. Jag skäms nästan över det men fy vad jag inte har tålamodet som krävs för att vara en bra förälder. Bryter ihop flera gånger om dagen. Detta märks på Junelle också för hennes humör har vänt helt och hållet. Hon har varit fantastisk på alla sätt och vis den senaste tiden men sedan en vecka tillbaka har hon blivit helt förändrad. Inte hos Lotta, bara hemma. Hmmm?! Någon som känner på sig att någonting snart kommer att förändras. Kanske? Annars tar jag helt åt mig på denna punkt eftersom mitt tålamod tryter allt för ofta.
  • Bebis sparkar rejält nu och jag känner att han vuxit på bra för han är mycket under revbenen och grejar nu. Tänk att alla mina barn har legat på samma sätt och sparkat på samma revben, lite lustigt ändå. Jag njuter såklart av att känna att han mår bra där inne men jag njuter inte av känslan som uppstår precis vid sparkarna. Det känns som att jag är ärrad på något vis för jag tycker att dom gör "ont" på ett annat vis nu än dom tidigare graviditeterna. Jag blir öm i hela magen typ. Eller jag vet inte hur jag ska förklara. Men det är iaf inte skönt.
Sammanfattningsvis så är jag väldigt less på att vara gravid nu. Och det är 2 månader kvar. Jag hoppas att jag kanske kan få må lite bättre i slutet nu så jag verkligen kan få njuta av mina sista veckor som gravid. Nu vill jag bara ha bebis här ❤️ 

Ikväll var vi och storshoppade på Babyworld. Vi fick med oss det viktigaste. Två suffletter till vagnen, en bilbarnstol till Mille, muslinfiltarna och lite andra småsaker. Det blev en cybex stol till Mille. Enligt henne på Babyworld var det den bästa framåtvända stol dom hade. Vi valde mellan den och britax och då rekommenderade hon cybex. Hon hade den själv och var supernöjd. Dessutom var den billigare än britax. Babyworld är verkligen bästa butiken som prismatchar alla andra butiker, även på nätet. Jag använde alla kupongerna från klubbrabatten och tror säkert att vi tjänade runt 500 kr på det. Muslinfiltarna från les enfants var gudomliga! I Love it! Dom var hur mjuka och goa som helst, precis som jag har läst och hört att dom ska vara. Det enda vi saknar till vagnen nu är väl kanske en lite tjockare filt, ståbräda och liggdelslocket. Det var verkligen inte lätt att hitta ett sånt inte. Men jag har äntligen hittat ett som är påväg hem hit på posten. Hoppas att det kommer på måndag. 

Idag har vi varit ute hela morgonen och även efter lunch. Vilket fantastiskt väder vi haft! Sen blev vi bjudna på fantastiskt goda semlor hos Backlunds. Imorgon får vi besök från Norrköping och på söndag är det kalas och middag i björklinge därefter. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback