Vecka 31

Igår gick vi in i vecka 31. Idag har jag jobbat mitt sista helgpass på jobbet och nu återstår 4 pass innan fredag. Graviditeten börjat bli väldigt tung på många vis. Jag fortsätter att ha smärtsamma sammandragningar, även nattetid. Mår illa i stort sett varje morgon nu och har svårt att få i mig frukost. Imorse vaknade jag 05.30 av alarmet och hade då en sammandragning. När jag kom till jobbet 06.30 hade jag fortfarande sammandragningen. Så den höll alltså i sig i en hel timme? Normalt? Det gick därför sjukt segt att cykla imorse. Trodde aldrig att jag skulle komma fram. Dessutom fick jag samma känsla som jag haft med de andra två barnen när förlossningen startade. Men det gick över. Oturligt nog så var dagen (och hela helgen) på jobbet för ansträngande för mig. Jag hamnade efter i allting hela tiden. Så det vat en skithelg helt enkelt. Därför är jag just nu lättad över att det var mitt sista helgpass innan föräldraledigheten. Imorgon är jag ledig sen jobbar jag fram till fredag. Inte nog med alla dessa sammandragningar så har sendragen börjat igen. De är hittills långt ifrån lika mycket som  tidigare graviditeter men det är kanske bara en början? Jag har även fått kliande utslag på överkroppen som kliar galet! Halsbrännan har varit lite bättre de senaste dagarna, peppar peppar. 

Förutom detta så mår jag väl bra. Vi börjar längta mer och mer och försöker bocka av saker på inköps-listan undan för undan. Idag när jag kom hem från jobbet var svärmor, hanna och kusinerna här och lekte. Dom hade med sig en överraskning åt oss - en vagga från Leander. Samma vagga som Ronja och Tomas fick av dom för ett tag sedan. Jag blev väldigt förvånad och samtidigt tacksam. Så gulligt! Så roligt med fysiska överraskningar som man absolut inte har räknat med och dessutom en väldigt fin sådan. Så nu har vi bestämt att en vagga ska få bo på nedervåningen och flyttas runt efter behov och den nya vi fick idag får vara i sovrummet. Den satt som en smäck på min sida av sängen och min hemsydda Sängmobil passade väldigt bra ovanför vaggan :) 

Imorgon ska jag försöka få med barnen ut och leka på förmiddagen. Känns som vi knappt varit ute på hela jullovet. Så himla tråkigt väder och barnen har varit så hemmakära. På tisdag börjar barnen på dagis igen efter 2,5 vecka lov. Sen från nästa vecka därefter är ju jag ledig så då får vi se hur vi ska göra. Beroende på hur jag mår då osv. 

Hoppas ni alla har haft en bättre helg än vad jag själv har. Kramar 

(null)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback