Välkommen 2018!

Vi firade av det gångna året och in det nya tillsammans med våra fina, härliga grannar. Det blir lixom enklast att fira med andra som har barn när det kommer till sådana här tillställningar. Vi hade en toppenkväll med riktigt lyckad mat från förrätt till efterrätt. Barnen lekte och hade kul men lyckades inte vata vakna till 12-slaget. Sista barnet slog igen ögonen vid 22.40. Då passade vi på att bara ha vuxenhäng med massa skratt och roliga historier :) vid 12-slaget gick vi ut här utanför på fotbollsplanen och tittade på en magiskt fyrverkeri som säkert varade i 15-20 minuter. Det var ett gäng ungdomar som hade slagit till på stort och köpt fyrverkerier för flera tusen. Jag själv är väldigt skeptiskt till fyrverkerier och skulle nog aldrig lägga pengar på sådant. Vi nöjde oss bra med tomtebloss och thailandslyktor som vi tände på och släppte upp till farmor och till Johnny ❤️ Efter 12-slaget gick vi in igen och satt uppe och umgicks säkert till 02.30. Det blev lite väl sent  för en småbarnsförälder men som tur var sov barnen till 08.30 och 09.30. Barnens rutiner är helt ruckade efter julen och Junelle har sovit till 09-09.30 i en vecka nu. Det är tur att vi har några dagar kvar på oss att reglera detta igen för annars blir det problem nästa vecka när vi behöver vara på dagis kl 08 tre av dagarna. 

Jag har endast 8 arbetspass kvar på jobbet nu. Det känns så himla galet! Jag är evigt tacksam för att jag skyddade min sgi även denna gång då det inte kommer att kosta mig mer än ob-ersättningen att vara hemma 2 månader innan. Jag har bestämt att jag ska försöka vara hemma och vila åtminstone 2 dagar i veckan och 1 dag ska jag lägga på städ och andra sysslor. Bla har mamma lovat idag att hon ska komma och hjälpa mig att organisera i alla kökslådorna där det råder ett enda stort KAOS. Jag ska försöka ge mig på att sy en mobil att ha över skötbädden, jag ska tvätta bebiskläder, försöka sälja lite av Junelles gamla kläder på tradera och givetvis fixa det sista som återstår tills bebis anländer. Bland annat köpa amningsbh och amningslinnen. Har ingenting alls sådant kvar.

 Imorgon är det dags för Disney on ice, som vi längtat! Föreställningen börjar kl 17 så vi räknar med att åka runt 14 för att hinna i tid och slippa undan den värsta trafiken genom Stockholm. Det ska bli mycket spännande att se hur barnen klarar av att sitta still och vad dom tycker. Kanske är det jag som kommer vara mest fascinerad :) 

(null)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback