Maximal otur

Min syster har råkat ut för någonting som jag kallar maximal otur. Hon hade förra veckan ont i nacken och gick då till kiropraktorn. I lördags var hon där igen och fick sin andra behandling. Strax efteråt blev hon yr och bortdomnad i höger hand. Sen blev hon sämre och sämre och började kräkas massor. Hon var jätteyrslig och kunde knappt stå på benen. Därefter tappade hon även rösten och blev hes. Ambulansen kom men uteslöt stroke och andra allvarliga tillstånd. Hela söndagen gick och det blev inte bättre. Hon åkte in till akuten på söndagskvällen och dom gjorde en kontraströntgen på natten. Den visade att hon hade en liten blödning på 5 mm i nacken. Dom gjorde även en magnetröntgen för att utesluta entuella proppar i huvudet. Igår på morgonen fick hon plats på strokeavdelninhen och där kommer hon nu få spendera hela veckan.  Dom gör strokekontroller var fjärde timme och vill ha uppsikt på henne. Imorse var hon till öron-näsa-hals och  undersökte stämbanden. Det ena stämbandet hade blivit påverkat och rörde sig ej som det skulle. Men läkarna tror att det kommer bli bättre när kroppen tagit hand om blödningen. Hon får nu blodförtunnande tabletter som behandling. 
Jag ska försöka hinna dit imorgon så jag får höra vad doktorn säger vid ronden. Om dom har någon plan för de närmaste dagarna. 

I detta himla olyckliga så fick jag en fantastiskt rolig nyhet idag. Berättar mer om den senare i veckan. Veckan är i stort sett oplanerad förutom ett besök hos barnmorskan på torsdag eftermiddag. Nu ska jag sova ikapp min förlorade sömn. Känns som att jag är i behov av 12 timmar per dygn just nu! Godnatt 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback