Barnmorskebesök

Jag fick äntligen till barnmorskebesöket denna vecka (31+0 enligt barnmorskan) idag efter jobbet. Det gick ännu snabbare än sist. Knappt 10 minuter, haha. Iaf så var blodtrycket lite lågt, 105/60. Magen hade vuxit litegrann men kurvan dippade en aning. Men barnmorskan tyckte inte att vi behövde boka in en extrakoll då vi har ny tid om 2 veckor. Sf-måttet var 27 cm, exakt samma som jag hade med Mille på samma mätning! Med Junelle var jag lite större, 27,5 cm. Jag frågade också om klådan och hon sa att det kunde bli så under graviditeten och att det kallades puppp. Men att man inte gjorde nånting förrän det börjar klia i handflator och under fötterna. Det som var mest spännande idag var att bebisen hade lagt sig med huvudet neråt, väldigt långt neråt till och med! Hon kunde inte säga att han var fixerad med han låg iaf där allra längst ner. Så inte konstigt att jag har ont när jag går! Tobias har alltid sagt att det blir en februaribebis men det tror ju inte jag. Jag tror att även denna bebis kommer vara ganska så punktlig och komma i närheten av bf.  Vad tror ni? Spännande iaf! 
Postat av: Ronja

Jag gissar på första veckan i mars, 3/3 eller 7/3. Men jag hoppas lite på din farmors dag 😍❤

2018-01-13 @ 08:28:00
URL: http://roonjas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback