Spänningen är olidlig

Nu är vi i mitten av vecka 37. På lördag går vi in i vecka 38 och då räknas bebisen som fullgången. Därmed får han väldigt gärna komma ut. Enligt statistik så väger bebisen just nu 2,7-3 kg och är 45-46 cm lång.  Jag själv väger fortfarande 60 kg och har därmed gått upp 8 kg. Igår mådde jag faktiskt rätt bra så jag orkade ta mig iväg och veckohandla och inhandla det sista praktiska som tvättlappar och intimservetter. Jag köpte även gips så att vi i veckan kan gjuta av magen. Jag drömde inatt att vattnet gick och att det tog 30 minuter så var bebisen ute. Och innan jag hann fatta att det bara var en dröm så hade jag hunnit tänka "men neeeej nu hann vi ju inte gjuta av magen" haha. Så det måste vi göra i dagarna nu. Jag köpte även hallonbladste på påsar. Förut har jag köpt på lösvikt men det här var mycket godare! Jag smakade första påsen igår och det stod faktiskt på baksidan att du som gravid måste rådgöra med din läkare innan du dricker detta beroende på var någonstans i graviditeten du befinner dig.  Jag tror väl egentligen inte riktigt att det är så "allvarligt" men det innehåller ju lite oxytocin så man vet ju aldrig. Jag dricker det mest för att jag inbillar mig att det kan stärka livmodern och värkarna i förlossningsarbetet. Det har ju gått bra tidigare så varför inte testa igen och hoppas på det bästa. Iofs så är jag just nu inte i någon vidare fysisk form så jag är lite mera orolig för min ork inför denna förlossning. Förlossningen med Milian hade aldrig gått lika bra om jag inte varit fysisk förberedd, som jag var. Junelles gick som tur var fort för då var jag inte i riktigt lika bra fysisk form. Så för den sakens skull kan man ju hoppas att det går lika fort som det gjorde med Junelle även denna gång. 

Det är extra spännande och roligt såhär i dagarna när vi sedan i somras har väntat på ytterligare en bebis. Baby J som är barnens kommande "tvillingkusin". Ronja var beräknad igår så vi bara väntar och väntar på att få ett medelande nu om att det är på gång.  Spänningen är olidlig! Jag har även inbillat mig att vi kommer att få med 15 dagars mellanrum även denna gång och idag är det ju bara en vecka kvar till mars så det närmar sig verkligen för oss också! 23 dagar kvar! 

Tobias vill att bebisen väntar 2 veckor till så vi hinner färdigt med våra projekt här hemma. Vi håller på att göra om hallen samtidigt som vi håller på med toalett/dusch å övervåningen. Vi ska även försöka göra om lekrummet nere och få ordning på alla leksaker i barnens rum så vi endast har förvaring och garderober nere i det som idag är "lekrum". Vi får väl se hur långt vi hinner. Hallen hoppas vi Hinna måla till helgen och sen ska inredning köpas. Duschen uppe ska kaklas i slutet av veckan sen får vi se hur långt tid vi kommer ta på oss att enas om inredning mm. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback