Vabruari

Nu återstår bara en vecka av vabruari. Igår när jag hämtade såg jag för första gången en skylt om att det går magsjuka på förskolan. Ett barn hade kräkts i hallen inne på förskolan när Milian var där. Än har vi ingen kräksjuka här hemma men tiden är inte ute ännu. Vore ju konstigt att vi skulle klara oss helt ifrån denna vabruari. Det är mest oroväckande för då kommer väl sjukdomarna i mars istället. Jag har ju hoppats och tänkt att barnen ska få vara på förskolan tills det är dags för det kommer ju bli ett längre avbrott sen när lillebror är här och då vet jag att det kommer bli problem när dom ska tillbaka igen. Det kommer bli tuffa lämningar i början, det är jag nästan säker på. Junelle kommer nog vilja vara hemma med oss till 100% så bebiskär som hon är. Hon längtar ju ihjäl sig efter lillebror. Flera gånger om dagen går hon och plockar med hans nappar och rycker i hans blöjor. Hon är nästan värre än jag haha. Hon kramar och pussar på magen och säger "jag älskar dig mamma. Och lillebror". Milian sa senast igår när jag sa "Jag kan tyvärr inte lyfta den där tunga för då kanske lillebror kommer ut". Då svarade han "ja men vi vill ju att han ska komma ut". Så sant! Annars är han inte så intresserad mer än att han undrar hur lillebror ska komma ut och om han måste födas i vatten osv. 

Aja. Iaf så har vi haft väldigt tur och klarat oss från sjukdomar hela året men jag räknar med att det kommer i dagarna för Junelle börjar bli snorig nu. Jag hoppas inte att Mille blir förkyld under helgen för han ska göra sitt nya hörseltest på måndag och då blir resultatet dåligt om han är förkyld. Det återstår att se. Det värsta med allt detta är att vi har städvecka på dagiset denna vecka och ska städa en gång under helgen. Jag gissar att dom har städat ut ordentligt efter kräkorna men det känns ändå olustigt.

Imorgon ska vi ut och fira hela ligan som har fyllt år/fyller år och ska fylla år. Innan det hade vi tänkt åka skridskor på studenternas/testa slalombacken i sunnersta men vi har ingen bil så vi får se om vi lyckas ta oss någonstans. Det lär bli lite väl ont om tid. På söndag tänkte vi iaf börja måla hallen och eventuellt om vi hinner köpa inredning så det blir ordning åtminstone där innan bebis kommer. Trevlig helg allesammans :) 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback