2,5-årskontroll

Imorse var vi på BVC och 2,5-årskontroll för Junelle. Vi har pratat om detta besök hemma enda sedan vi fick kallelsen och hon har varit så stolt över att hon ska få visa att hon blivit så stor och duktig. Och precis som jag misstänkte så skulle det bli tvärtom. Som är sååå lika mina barn! Hon vägrade prata, vägrade sparka på bollen, vägrade hoppa, vägrade mäta sig osv. Sköterskan fick gå ut ur rummet för att vi skulle få till vikt och längd. Och direkt när vi kom ut från BVC så började hon prata på som aldrig förr. Hahah. Och exakt så var Milian också på sin 2,5-årskontroll om jag inte minns helt fel. Iaf så märkte hon på Junelle att det inte var några konstigheter med hennes utveckling. Hon följde sin vikt och längdkurva alldeles utmärkt. Konstigt nog så vägde hon på pricken lika mycket som Mille i samma ålder. Precis 14 kg. Och det skiljde endast 0,5 cm på längden. Junelle var 91,5 och Mille var 91 på samma kontroll. Jag trodde faktiskt att det skulle skilja mer. Junelle har alltid upplevts lite rundare men det kanske hon ändå inte varit. Milian har alltid haft lite större huvud än henne så det kanske går jämt ut där. Vi passade på att väga och mäta Mille också för kul skull och han däremot hade dragit iväg ordentligt i både längd och vikt. Vägde hela 16,5 kg och var 106 (!) cm. Jag som har börjar fundera på om han behöver gå upp till strl 110 nu och det behöver han ju verkligen göra fick jag konstaterat. Åtminstone i tröjor. Så det behövs en ny vårgarderob snart. Och till Junelle måste vi börja plocka undan 92 och fylla på med 98 till våren. Tänk vad dom växer mina som troll! 

Ikväll har jag varit på föräldramöte på förskolan och mamma har passat barnen för Tobias var tvungen att jobba. Jag är nog en av få som älskar föräldramöten. Jag tycker att det är så himla roligt att få lite mera inblick i verksamheten och att få lära känna dom andra föräldrarna lite mer. Ikväll fick vi testa på 2 olika namnlekar som barnen brukar göra om dagarna, väldigt givande och kul. Dom visade även upp en video på barnen som dom filmat och pysslat med i några veckor. Väldigt kul att se :) 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback