Spontant

Jag älskar verkligen spontanitet och människor som vågar vara spontana och inbjudande. Förra veckan träffade vi en annan föräldraledig mamma och hennes två barn utanför på gatan. Hon stannade och gav mig en massa komplimanger för julpyntet osv först men frågade sedan om vi ville hänga med dom. Hon tog mitt nummer och hörde av sig redan någon dag efter och frågade om vi skulle leka. Hennes dotter är född samma år som Junelle och bor bara på gatan bakom oss. Så i måndags var dom här hela förmiddagen och vi hade så trevligt så det slutade med att vi gick vidare hem till dom och var  kvar enda till strax innan 16. Så himla roligt! Vi ska ses snart igen så tjejerna får lära känna varandra lite mer. Dom lekte och hade sig helt själva på slutet och det var så roligt att se. Så roligt att Junelle också får "egna" kompisar. Inte nog med att tjejerna och Milian lekte bra ihop så hade jag hur trevligt som helst med mamman. En toppentjej verkligen. Så det jag ville ha sagt är att fler borde våga vara spontana och inte vara rädda för att fråga om sådana saker. Jag är exakt likadan och blev därför glad över att detta skedde. Hennes son är även född samma år som Nelion så det är också superroligt. 

Jag hade planerat att slå in julklappar ikväll men julpappret tog slut. Så typiskt. Tobias är iväg och jobbar Så jag kan inte åka iväg och handla papper heller.  Imorgon ska jag träffa en kollega och kika förbi jobbet en sväng. Ska bli så mysigt att träffa henne och hennes lilla Bianca som är dryga månaden gammal. Myspys. Igår var vi på öppna förskolan men eftersom Nelion sover 10-11 ca så missar vi sångstunden. Men det var mysigt att sitta utanför och lyssna på alla julsånger ändå. Och sen fick vi ju träffa våra härliga vänner Matilda, Alma, Linn och Malte. Så vi lekte ett tag innan vi gick och lyxlunchade med Linn och en sovande Malte. Idag har vi varit hemma och städat. Hann nästan städa hela huset. Hur lång tid brukar det ta för er att städa? Vi har ca 145 kvm och för mig med bebis som är vaken tar det ca 2 timmar. Men då ingår inte avtorkning av ytor utan endast dammsugning och våttorkning. Med avtorkning, toaletter mm tar det säkert 4 timmar med vild bebis. Nu ska jag rota i skåpen efter nånting gott att tugga på. Sov gott 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback