Sämsta dagen på väldigt väldigt länge

Fy fan vilken dag. Imorse blev jag "väckt" av en grinig kille 05.45 som ville somna om men kunde inte. Så det var bara att gå upp. Efter  en stund gick tobias upp och lekte med honom så jag kunde vila efter en i stort sett sömnlös natt. Tredje på rad dessutom. Vid 08 tiden vaknade jag till och det var tyst nere så jag blev lite orolig och gick ner för att titta. Då snubblade jag i trappan ORDENTLIGT och slog i armbågen och ryggen så jag har fått rejält ont i armbågen. Ryggen hade jag redan ont i så det var ingen större skillnad. Sen efter det var jag tvärgrinig och less för det kändes så himla onödigt. Nelion hade iaf somnat om i Tobias famn så jag gick upp och vilade en liten stund till. Vid 09 åkte Tobias till gymmet och strax därefter ringer han och säger att ryggen har pajat igen. Det smällde till i ryggen precis som sist för snart 4 månader sedan. Han var såklart jätteledsen och hade så ont att jag nästan fick släpa honom upp till sängen. Och så har det varit hela dagen. Han har inte kunnat komma upp i sängen mer än till toaletten och då har han skrikit av smärta. Så vi har bott i sängen och barnen har både byggt lego, ätit middag, spelat spel och haft lördagsmys i sängen. Inte nog med detta så skulle jag stryka en pärlplatta till Mille nu på kvällen. Han glömde bort att strykjärnet var på och satte halva handen på strykjärnet. Han som aldrig klagar och aldrig tycker att nånting är någon fara har skrikit och gråtit i säkert två timmar nu ikväll. Och han har stora blåsor på fingrarna stackarn. Usch. Jag ångrar såklart att jag inte struntade i strykjärnet tills dom hade somnat. Som grädde på moset så hade jag bestämt mig för att försöka sluta amma ikväll. Så nattningen var ju inte direkt rolig.... får se hur natten går. Vill ju bara få sova nu! 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback