Medmänniskor

Jag är i skrivande stund så himla tacksam. Det hände precis en sak som gör mig så glad. Imorgon ska vi på lussefirande på öppna förskolan och Milian har hela tiden velat vara snögubbe som han ska vara på firandet på förskolan på torsdag. Idag fixade jag en bagandad tomteklänning åt Junelle som jag inte visat ännu för jag la den direkt i tvätten. Jag fick så himla dåligt samvete över att jag inte fixat någon till Mille så jag chansade och skrev i den lokala gruppen på Facebook i området som vi bor och frågade om någon hade en tomtedräkt att låna ut över dagen imorgon. Inom 30 minuter fick jag svar av en man att han varit ute i förrådet och letat och hittat en dräkt. Jag skrev då att jag gärna kommer men att sambon är på gymmet så det blir lite senare. Då erbjöd han sig att komma på cykel och inom 10 minuter hade jag dräkten i mina händer. Alltså jag är så himla lycklig för detta! Och han ville inte ha nånting för detta. Inte ens ha tillbaka dräkten! Han tyckte att det var bättre att den kom till användning då hans son var 22 år nu. Så himla snällt. Blir så glad av att det finns denna typ av människor. Nu återstår det att se om Mille vill vara tomte eller snögubbe imorgon. Han har iaf valet. Så tacksam. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback