Hemsk dag

Ibland kan en sån liten grej bli så himla fel. Igår eftermiddag pysslade jag med blommorna som vi skulle ge till personalen på förskolan idag. Jag upptäckte att bandet jag hade köpt inte skulle räcka till alla sju så jag var bara tvungen att åka och köpa mer. Eftersom att Nelion fortfarande inte sover på kvällarna så vågar jag aldrig lämna hemmet på kvällstid. Så alternativet som fanns var att Tobias skulle åka och handla band men barnen ville verkligen att han skulle natta dom så det gick inte heller. Då bestämde jag mig för att strunta i det och göra klart allting idag istället efter att jag varit och lämnat barnen. Så imorse klockan 09 styrde jag och Nelion mot blomsterlandet och 09.05 hade han somnat i bilen. Jag var svinhungig för jag hade inte hunnit äta någon frukost så jag svängde in på donkey och köpte två toast. Sen ställde vi oss utanför blomsterlandet på parkeringen och väntade på att dom skulle öppna. 09.52 vaknade Nelion och vi klev ut bilen. I några minuter gick vi fram och tillbaka utanför innan dom öppnade. Sen gick vi in i butiken och skulle hämta bandet. Jag visste ju exakt var det låg eftersom jag köpt det för ca 2 veckor sedan. Men nu var det slut! Fan! Så det var bara att åka vidare till nästa butik för att leta efter ett likande band. Och så höll vi på i 4 butiker sen helt utan resultat. Jag började här och nu bli stressad för kl 13 skulle vi vara uppe på jobbet och julfika med alla kollegor. Innan det skulle jag även möta upp en tjej för att hämta en julklapp jag köpt. Klockan började närma sig 11 och jag skulle ju hem och mata Nelion samt göra mig själv ordning och fixa klart dom sista blommorna som vi skulle lämna till personalen. Just i denna stressade situation så kom jag på; SNUTTEN! Var är snutten?! Vi hade såklart tappat den och plötsligt fick jag prioritera om. Vi gick in på city gross och köpte en klämmis till Nelion och letade vidare efter snutten. 12.20 var vi hemma utan snutten. Jag kunde inte göra annat än att gråta. Fy satan vad less jag var där och då. Inget band och snutten var borta. Nelion var väldigt trött nu och jag hade precis insett att vi kommer att missa julfikat. Jag var genomsvettig och Alldeles svullen i ansiktets av alla tårar. Jag var bara tvungen att hitta den andra snutten nu men hittade såklart inte den heller. Så jag gjorde en liten eftersökning på Facebook som gav resultat! En bekant till mig hade sett snutten ligga utanför blomsterlandet på marken så på ca 5 minuter var vi där igen och kunde hämta den. Precis när vi kom var det en dam som plockade upp snutten från marken och la den på en av bänkarna utanför. Hur kunde jag missa att den låg på marken när jag gått in i butiken två gånger och letat efter den?!?! Jag måste ha stirrat rakt fram och varit så stressad över att hitta den. Klockan var nu 14 och det var ingen idé alls att åka på julfika eftersom jag skulle hämta barnen 15. Det tar ju ändå nästan 20 minuter genom stan plus tiden det tar att parkera. Så sjukt tråkigt att vi missade det. Men men. Blommorna var klara och medpackade i bilen så vi åkte till förskolan och väntade ett tag i bilen utanför eftersom Nelion nu hade somnat. Här insåg jag att jag inte hade ätit nånting till lunch överhuvudtaget. Så tack och lov för toasten på morgonkvisten! Middagen serverades därför redan 16.15 idag. Och gud så trött jag är nu efter att ha läst "somna utan gråt" i ett par timmar nu. Godnatt 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback