Äntligen

Jag måste faktiskt få säga skriva detta. Äntligen! Har vi fått en nöjd bebis här hemma. I snart två veckor har han kunnat ta sig var han vill själv och det har underlättat så enormt mycket. Han är en helt annan bebis. Helt plötsligt hinner jag vara med dom andra barnen också! Han är så himla snabb, lite för snabb för mitt minne nästan. Jag glömmer lixom bort att han kan krypa så igår fick jag faktiskt ringa giftinformationscentralen för första gången. Han åt kattmat! Men det var ingen fara. Han ÄLSKAR att gå med gåvagnen och har bara på två dagar blivit så duktig. Han är tidigast av alla tre med den faktiskt. Milian var strax innan 9 månader när han började gå med den och Junelle strax över 9 månader. Men han är fortfarande väldigt ostabil så det dröjer nog ett tag innan han börjar gå utan den. Han är överlycklig när han får gå med vagnen, så fort han ser den skriker han och så fort han går med den och fastnar så skriker han. Igår höll han på säkert i en timme innan läggning. Allting fungerar så himla bra nu. Han äter väldigt bra, han sover bra i vagnen och han har äntligen börjat ta flaska. Nu dricker han välling varje kväll och jag dröm-matar honom när jag går och lägger mig vid 23 om han inte vaknat redan innan. Nästa steg är att försöka få honom att inte amma på natten. För på dagarna ammar vi just för tillfället ingenting och det funkar faktiskt bra. Mycket för att han är så pass glad och nöjd just nu. Enligt appen växaochupptäckavärlden så har Nelion precis tagit sig igenom ett "språng" och detta märks verkligen på honom. Så himla skönt. Äntligen kan jag njuta av trebarnslivet på ett annat vid utan att känna stressen över det konstanta gnället. Och jag slipper BÄRA! Jag har inte haft honom i bärsele nånting alls de senaste 2-3 veckorna. Helt otroligt. Det brukar vara efter sånna här inlägg som det vänder till det negativa igen. Vi får väl se. Isf är jag ändå tacksam för dom här två veckorna som givit mig ny energi. Nu skulle jag vilja få lite sömn på det också. 

Idag harva varit lediga och det är ju så sjukt tråkigt väder nu. Det har ju regnat i över en vecka. Vi vill ju ha snööööö! Idag skulle vi ha följt med våra nya vänner till turbo men jag fegade ur. Vågar inte riktigt mig på sånna stora ställen själv med tre barn ännu, nästa gång kanske. Så vi har mest hängt hemma och i lekparken. Igår klädde vi julgranen och den blev såå fin. Barnen är otroligt kreativa när det kommer till sånt. Så himla mysigt. Imorgon ska jag och Nelion på lussefirande för 6-12 månaders och Tobias ska ha utvecklingssamtal för Mille. På onsdag ska barnen vara lediga och följa med på lussefirande på öppna förskolan, det brukar vara så himla mysigt så det vill vi inte missa. På torsdag har barnen lussefirande på förskolan och på fredag ska vi eventuellt på lussefirande här i kyrkan. Det är så mysigt så vi passar på när vi har möjlighet. I helgen ska vi fira jul hos svärfar och Marie och på söndag ska vi på julmarknad i Sigtuna. Veckan är med andra ord väl planerad. Sov gott allesammans. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback