Världens bästa semester

Fyra veckor semester är nu slut och vi har haft det fantastiskt. Sverige jag bjudit på utomlandsklimat och vi har badat i stort sett varje dag. Den stora skillnaden från förra sommaren är helt klart att barnen har blivit vattenvana. Junelle som knappt ville bada förra sommaren har tom lärt sig simma med puffarna i sommar. Mille har blivit mycket modigare än förra sommaren och har varit under vattnet med huvudet självvalt vid flera tillfällen. Pga höga vattentemperaturer har även Nelion kunnat svalka sig i vattnet på det flesta ställen vi varit, fantastiskt. Jag själv som annars är badkruka har också badat nästan varje dag. Vi har helt enkelt haft en toppensommar! Vi hade några riktigt härliga dagar nere i Malmö förra veckan och avslutade den vistelsen på Kolmården. Så sommaren har verkligen innehållit mycket aktiviteter av olika slag. Nu har vi två veckor kvar innan dagis börjar igen. Om vädret fortsätter att vara bra så tar vi det lite som det kommer. Jag lämnar inte barnen där om det är 30 grader varmt. Första veckan kommer vi nog bara vara där några timmar för att Junelle ska komma in i det och sedan trappa upp timmarna när jag ser att det fungerar.  Tänk att min lilla tjej blir 3 år på lördag, gaaaalet. Hon föddes ju nyss. Hon har blivit så stor i sommar. Slutat med blöja, lämnat napparna och lärt sig "simma".  

På lördag ska vi fira Junelle inom familjen och på söndag blir det barnkalas. Som Junelle längtar! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback