Politik

Det återstår bara 9 dagar innan valet nu. Jag känner att det faktiskt är första gången jag är intresserad och känner att jag står för nånting jag tycker. Förra valet så röstade jag mest för att jag kände att jag måste. Men jag var inte så intresserad och visste inte riktigt var jag stod. Nu är jag nästan säker på var jag står även fast jag står mellan två partier. Hur ska ni rösta? Är ni hemliga? Jag har läst på en del om alla partiet och kollat på en del debatter. Jag gjorde även ikväll valkompassen och därefter kändes det ganska solklart vilket parti jag ska rösta på. Det är ju bara för kul att titta på debatterna nu när det börjar närma sig. Ikväll var det ju Stefan Löfven mot Ulf Kristersson. Så jävla roligt. 

Jag vet att farmor är stolt över oss nu som verkligen har satt oss in i detta och vet vad vi står. Jag är ganska säker på att vi hade röstat olika och säkert blivit omsams om politiken också. Men bara att vi står för någonting hade gjort henne stolt. Hon var ofta besviken och arg på oss för att vi var så okunniga och jag förstår henne nu när jag själv tycker att det är mera intressant. Politiken var ju fasen hennes grej. Hon älskade att sitta och titta på debatter. Men så fort vi började prata politik med henne så slutade det alltid med att hon var arg på någon. Så i år ska jag rösta med stolthet över vad jag tycker och tänker och hädanefter gå i hennes fotspår. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback