Inventering av garderober

I veckan har jag gått igenom alla barnen kläder och rensat ur kläder dom vuxit ur. Jag älskar att göra detta för då får man köpa nytt. Och det är ju bland det roligaste jag vet. Mille saknade långärmade t-shirts och byxor i en storlek större. Vi gjorde som alltid och beställde 5-pack på next. För er som aldrig har testat next, gör det! Dom har grymma priser och snabba leveranser! Ronja tipsade om ett par byxor hon hade köpt till Leonell och vi är helt fast vid dom nu så vi köpte 2 par till nu till förskolestarten. För er med späda killar så tipsar jag verkligen om byxorna i 2-pack som heter "spray on". Dom är tighta, nästan som leggins och sjukt sköna. Milians garderob har vi rensat från 104 och Junelles har vi fyllt på med 104. Litegrann plockade jag direkt från milles till hennes men det mesta sparar jag till Nelion. Det känns inte jättekul att han får ärva kläder sol båda två har slitit på plus att jag älskar att få köpa lite mera flickiga kläder till Junelle. Jag är absolut inte könsneutral i den frågan. Älskar rosa, spets och volang. Kan inte rå för det. Junelle fick en del kläder i storlek 104 när hon fyllde år nu så det var mest att rensa ut 92. En del lite längre tunikor passar fortfarande i 92. 

Skalkläderna vi köpte till våren passar hyfsat bra nu också. Blir Junelles små så har vi skalkläder efter Mille i en storlek större. Junelle får ta Milles skalvantar och Mille får nya. Fodrade galonvantar fick barnen av farmor i våras. Fleecekläderna passar också. Det som behövs köpas är fodrat regnställ till Mille och dom var på rea nu såg jag. Kanske ska slå till. Om Junelles från förra året är för litet så kan hon ha milles och isf ska jag sälja hennes på tradera. Det vi inte hunnit testa än är vikingskorna. Junelle har ett par i strl 24 som hon har haft i ett år snart. Jag gissar att dom är små. Vi har ett par i 26 också och isf får hon ha dom även fast dom nog kan bli lite stora. Hon fick även ärva ett par andra vattentäta efter en kompis som är i strl 25 så där känner vi oss safe. Jag hoppas innerligt att Milles Kavat passar också då vi köpte dom sent i våras. Regnkläder och stövlar har vi också till båda. Så nu inför hösten känns det som att vi är rustade! 

(null)


Hur fina?!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback