Älskade unge

Milian har varit sjuk hela veckan. Det finns ingenting som gör mig så sjuk som när han är sjuk. Han klagar aldrig på någonting oavsett hur hängig han är. Hela veckan har han bara varit och så fort han fått feber har han gått och lagt sig i soffan. Inget gnäll alls. Trots att han hostar ca varannan minut. Det är nästan jobbigare för man glömmer lite bort att han är sjuk när man har två andra gaphalsar som inte är tysta en sekund istället. Idag är fjärde dagen med feber så vi fick nog. Tobias tog med honom till närakuten för att försöka få ett halsprov. Men icke. Trots att han hade det sist vi sökte för exakt samma symtom. Så nu hoppas vi verkligen att han är bättre imorgon och är sig själv igen. När det blir såhär så önskar man lite mera ensamtid med bara ett barn. Skulle jag haft det hade jag suttit och kramat honom i soffan hela dagarna. 

Han klagar aldrig och även fast han gör illa sig så tycker han inte att det gör nånting. Det värsta med detta är att han aldrig talar om för oss om någon varit dum och gjort illa honom. Om vi kommer på det själva så försvarar han alltid sin kompis. Det känns jobbigt inför förskoleklass och skolan. Jag hoppas han tuffar till sig lite under året så han kan säga ifrån och komma och tala om vad som hänt. Lilla älskling, tänk att det bara är ett år kvar på dagis. Jag är så glad att jag är föräldraledig mestadels av denna tid så jag får bestämma själv hur mycket jag ska låta honom få vara på dagis. Det känns såå viktigt. Lagom är bäst. 

Vi hoppas verkligen att alla i familjen är fit for fight till helgen då Leonell fyller tre år och vi ska fira honom. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback