Veckan som gått

Ops. Insåg nu att jag glömt att uppdatera denna vecka. Kanske för att jag har varit galet trött med konstant huvudvärk pga det. Mini har haft några bökiga nätter och jag har inte hunnit ta igen sömnen (kan man ens det?).  BArnen har varit på förskolan tisdag-torsdag denna vecka.  I måndags fick vi eftermiddagsbesök av kusinerna och Ronja. Tobias hämtade med sig matkassen hem efter jobbet och kusinerna stannade kvar på middag. I tisdags följde jag med mille till Fyrishov med förskolan. Dom har bokat en av hallarna i Fyrishov genom en föräldrar som jobbar där vid några tillfällen under våren. Detta var tredje gången. Lotta brukar också följa med min sina barn men pga inskolning så blev dom hemma denna gång och junelle ville hellre vara hos Lotta än att följa med. Det är iaf roligt när man som förälder har möjlighet att vara med på roliga aktiviteter. Det var superroligt att se barnen spela fotboll bl.a. Dom hade så roligt! Efter det fick Milian följa med mig hem igen så det blev en väldigt kort dag. I onsdags efter dagis fick vi besök av en dagis-kompis till Milian och hans familj. I torsdags var jag förbi jobbet och träffade några av mina goa kollegor. Nelion fick även fina kläder från dom, så gulligt! Efter det gick jag och Nelion till infektionsmottagningen för att visa upp några utslag som jag fått på flera ställen på kroppen, framförallt på ena bröstet. Pga amningen var jag lite orolig men det var inte dom. Jag fick så himla bra bemötande där så det är inte klokt! Trots att jag hade blixt rekommenderad att gå dit av en kollega så sa dom att det var ett ärende för vårdcentralen och ändå fick jag träffa både en sjuksköterska, en distriktsläkare under utbildning OCH bakjouren. Så jag blev ordentligt undersökt och dom förstod min oro i och med att jag hade Nelion med mig. Utslagen på bröstet har iaf blivit bättre nu och jag börjar fundera på om det kan vara vårat tvättmedel som ger utslagen. Eventuellt. Igår hade vi fullspäckat schema hela dagen. Klockan 09 mötte vi upp Lotta och barnen för att gå vidare till en lekpark. Lotta hade nämligen besök av Leia (en av flickorna som slutade hos Lotta för en månad sedan drygt). Junelle och Leia hade precis hittat varandra och Junelle pratar mycket om Leia ännu. Så det var roligt att vi fick träffa dom igen! Vi lekte en stund innan det var dags för Bvc-besök. Lotta erbjöd att barnen kunde stanna om dom ville men båda två skulle visst följa med även fast Junelle varit såå taggad på att få leka med Leia. Läkarbesöket på bvc gick fort och smidigt. Nelion sov i ca 2 timmar innan och jag plockade upp honom ur selen och la honom direkt på vågen. Sen skrek han konstant under undersökningen så därför gick det väldigt snabbt. Han hade gått upp förvånansvärt bra. Från 3765 förra veckan, till 4110 nu. Han var även 55,5 cm nu. Inte så konstigt att storlek 50 börjar bli litet.  Vi klädde på oss ganska så direkt efter det, ammade och gick tillbaka till Lotta för korvgrillning. Det var strålande sol och glada barn. Lotta hade även bjudit dit Maggan och Lillemor (från ugglan) så det var jättetrevligt. Direkt efter korven gick vi hem och möttes av finbesök från Skåne. Linnéa och hennes trio. Underbara ungar alla tre. Och Inte minst sagt Linnéa själv. Varje gång jag träffar henne blir jag lika fascinerad över att hon tänker nästan exakt som jag. Om det mesta. Och dessutom är hon i exakt likadan livssituation som jag. Med lika många barn. Det enda som skiljer sig är egentligen att Linnéa och hennes Viktor ska gifta sig om drygt en månad. Jag är lite avis. Så himla roligt med bröllop! Vi hade en väldigt trevlig och mysig eftermiddag/kväll i strålande sommarsol och 22 grader varmt. Vi grillade hamburgare och dom körde tillbaka till Sthlm vid 19-tiden. Så otroligt att man kan finna en sådan vän genom instagram?! Älskar sociala medier för detta! Vi har planerat att vi ska försöka bila ner till Skåne och träffa dom i sommar. Vore så roligt att lyckas få till det. Idag har vi varit hos Minna och barnen och sett hur dom bor. Dom hade fått det så fint i deras helt nyrenoverade lägenhet. Minna är en fd kollega till mig med barn i samma åldrar som våra. Jag hoppas och tror att vi kommer att umgås lite mer nu när barnen har blivit lite större och har mer utbyte av varandra. Dagen imorgon är i stort sett oplanerad. Får se vad vi hittar på. Godnatt

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback