Namnet

Vi har valt att våran son ska heta Nelion Lillebror Berlin. Varför? För att vi tycker namnet är väldigt fint och för att jag haft det som favorit sedan Milian låg i magen. Jag minns att jag satt och kikade runt på handgjorda napphållare och på en av dom dök namnet Nelion upp. Annars tror jag att jag har fastnat för namnet för att jag älskar flicknamnen Nelia och Noelia.  En av mina närmaste vänner har sagt att hennes dotter ska heta Nelia om hon får en dotter någon gång. Så därför ville jag inte döpa Junelle till Nelia (gissar att ni undrar det om jag inte förklarar). Jag var ju väldigt inne på att välja ett namn till lillebror som passade ihop med båda namnen och när jag väl hade hittat ett som passade perfekt så var det samma som Ronja och Tomas också hade valt till sin son, haha. Så himla sjukt! Så nu blev det tre helt olika namn. Vi har redan fått många negativa kommentarer om namnet såsom "Men det är ju inget namn", "Det låter ju som Napoleon typ" och "Oj vad himla krångligt, hur ska jag komma ihåg det?". Vi har däremot inte fått så många positiva kommentarer på namnet mer än någon enstaka som tyckt att namnet var fint. Men för oss känns det väldigt rätt och barnen har lärt sig att uttala lillebrors namn jättebra nu. Det spelar ju lixom ingen roll vad andra tycker för det är ju våran son och vi som ska gilla namnet. Och förhoppningsvis han själv också i framtiden. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback