Första dagarna

Igår och idag har vi varit själva utan pappa Tobias som har börjat jobba igen. Det har gått över förväntan bra. Igår försökte jag hitta på saker till barnen att göra hela tiden för att undvika tjats och bråk mellan dom och det gick ganska bra. Efter lunch vid kanske 13-tiden kom vi äntligen ut och tog vårat pick och pack och gick mot affären och handlade lite mellis. Barnen fick välja så det blev drickyoghurt, jordgubbar och russin. Inte någon höjdare men jag lovade att dom skulle få välja. Vi tog med oss mellisen till lekparken utanför bvc och parkerade oss där tills det var dags för bvc-besöket. Det blev ett bajsblöjsbyte på Junelle och 2 kisstopp för Mille varvat med amning därmellan. Efter bvc-besöket kom pappa Tobias och hämtade upp barnen och åkte till affären med dom medans vi tog en promenad hem. Barnen skötte sig utmärkt inne på bvc, så stolt! 

Idag la vi upp dagen på ungefär samma vis men jag var tvungen att locka med nånting för att vi skulle komma ut. Så efter lunch packade vi ihop oss och gick mot förskolan. Jag hade lovat Milian att vi någon dag denna vecka skulle gå förbi kompisarna och visa upp lillebror och samtidigt leka lite. Så det gjorde vi. På vägen dit började det att dugga litegrann och då insåg jag att jag inte hade planerat så bra. För att få plats med alla grejer och alla barn hade jag plockat ut regnskydden (bugaboos tar mycket plats) ur vagnen. Barnen var bra klädda för regn men jag hade vanliga sneakers, icke vattentät jacka och bas leggings på mig. Väl framme på förskolan började det ösregna. Vi fick låna sopsäckar som regnskydd för att skydda Nelion. När vi hade lekt färdigt kom vi överens om att ta bussen hem men väl på vägen hem så insåg jag att jag redan var dyngsur och att det inte skulle gå snabbare att komma hem med bussen då vi skulle få stå och vänta några minuter på den. Så vi halvsprang hela vägen hem i hopp om att Nelion skulle sova hela vägen. Och det gjorde han tack och lov. 

Imorgon ska vi ta bussen till Ronja, Leonell och Julian. Bussen går här utanför och nästan hela vägen hem till dom så det blir jättesmidigt, att jag inte tänkt på det tidigare! 

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback