Helgen

Denna helg har jag spenderat med mina barn. Tobias har varit i sin mammas stuga tillsammans med henne och sina 3 syskon. I lördags fm var det premiär på skridskoskolan för Milian. Det gick sådär. Han ville åka i ca 15 min sen när det väl började ville han inte längre. Han säger att han kommer vilja åka nästa gång men vi får se då. Det var iaf väldigt bra upplägg och jag tror att Milian såg att dom andra barnen inte heller kunde åka så bra. Han vill ju så gärnalunna åka, lillgubben. 

Häromdagen när vi cyklade till dagis så sa han "mamma det var länge sen vi var på en hockeymatch. Vi kanske kan gå på en snart". Gissa om jag blev glad? 

Efter skridskoskolan var det dags för kalas. Första kalaset som Milian blivit bjuden på genom förskolan. Pojken som fyllde år bjöd alla barn som var födda 2013, jätteroligt! Efter kalaset fick Milian välja vad vi skulle göra och han valde att vara hemma. Konstigt, hehe. Som vanligt. Så vi var hemma hela kvällen och lekte med grannpojkarna och barnen somnade tidigt. Idag har vi varit i lilla-uppsala-parken och efter det på Gränby och handlade en present till lilla Frans. Alltså bebiskläder! Det fanns otroligt mycket fint ju :) Sen åkte vi ut till lindbacken och spenderade resten av eftermiddagen med bebismys. Jag har nästan precis packat upp all mat inför veckan och klarade budgeten precis denna vecka trots tvättmedel, blöjor och hushållspapper/toalettpapper. Så nöjd! 

Förresten! I fredags fick jag hem Junelles overall och den var verkligen sååå fin. Och inte ens sprättad! Jag tänker att om man köper en overall som går att förlänga så gör man det innan man säljer den. Men tydligen inte. Så jag är såklart ännu gladare för det. Den var i stort sett i nyskick! ÄLSKAR VERKLIGEN TRADERA! Imorgon är vi lediga. Milian ska till öron-näsa-hals kl 09 och bli undersökt i halsen. Sen är resten av dagen oplanerad. Sov gott allesammans! 


Hur fin?
Lite stor är den ju men kommer bli perfekt i vinter och förhoppningsvis kan hon ha den nästa år också :)
Juste! Vi var på thuns i fredags. Jag hittade ett par skor som jag inte kunde motstå så nu kommer jag och Mille matcha i höst. Älskar Milles nya också som är fodrade, grymt bra ju!
Kalaskillen :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback