Gravidträning

Om det någon gång är viktigt att hålla i träningen så är det under graviditeten. Självklart orkar inte kroppen göra allt den är vad vid men den behöver hålla igång och fortsätta vara stark. En sak som jag har missat under både mina tidigare graviditeter är att träna dom inre magmusklerna. I ren okunskap. Jag har bara slutat träna magen när den har börjat växa bara för att inte förstöra dom yttre magmusklerna. Därav har jag fått mina problem med mag/ryggmusklerna. Så denna graviditet och tiden innan har jag verkligen jobbat hård med detta och nu sedan jag blev gravid endast med dom inre musklerna. Jag har fått många bra tips av många duktiga tränare men min stora inspiration har varit en tjej som själv precis varit gravid och fött barn och är väldigt duktig på träning. För er som är intresserad så heter hon Emelie Hollsten och driver en blogg där hon i ett inlägg förklara flera bra övningar för magen under graviditet. Jag tror absolut att man har lättare att föda barn om man förbereder sig och är fysiskt stark genom hela graviditeten. Jag har inga som helst orsaker att inte hålla igång då jag mår bra och är pigg. Så jag fortsätter att köra på 2-3 ggr i veckan med mål 2 ggr. Det känns lagom. Hur har ni gjort under era graviditeter? Har ni några bra tips på övningar för en gravid? Tacksam för tips! 


Trevlig helg allesammans :) 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback