Vecka 20 och rutinultraljud ❤️

I fredags var det äntligen dags för rutinultraljudet. Och kan tänkas, jag var minst lika nervös denna gång. Och kan tänkas, det var minst lika häftigt denna gång! Alla ultraljud vi har gjort tidigare har tagit ganska lång tid. Den här gången gick det väldigt fort. Barnmorskan började med att säga "här har vi hjärtat som slår" och oron lättade litegrann direkt. Sen hittade hon allting hon letade efter direkt och allting hon kunde se såg normalt ut. Jag kände mig så lycklig när vi gick ut därifrån!

Mot slutet av undersökningen så sa Tobias "hur skulle vi göra mes könet, vill du veta?" Då kände jag mig så nöjd med det som var så jag tänkte inte ens på det. Därför valde vi att inte veta just för tillfället. Vi lät ist barnmorskan skriva ner på en lapp vad hon hade sett. Och hon var ganska så säker.

Tänk att vi i mitten av mars kommer att få en till bebis, helt fantastiskt. På bilderna tyckte jag att bebisen var väldigt lik Milian på hans bilder. Han hade tydlig profil och tydliga drag i ansiktet. Junelle var mycket rundare och inte alls lika tydligt "utseende". Den här bebisen hade väldigt tydlig profil men väldigt tydlig näsa, mun och haka. Precis som Milian hade. Så spännande att se hur den lilla kommer att se ut. 

I lördags hade vi städdag på dagis. Tobias jobbade så jag var där själv och barnen med mormor. Vi har sån tur som kan få hjälp när det knipar. Städningen var tidskrävande men Sjukt värt det såhär i efterhand när man vet att allting är rent. ALLA leksaker är diskade, alla textiler är tvättade och alla ytor och vrår är avtorkade och spritade. Det tog 2 timmar kortare än beräknat men det tog ändå många timmar. Den enda nackdelen jag har sett hittills med denna förskola. Men rent är det. Hur ofta görs sånna här saker på era förskolor? Och vem gör det? Personalen? Städfirman? 
Vi fortsatte lördagen på ikea med mormor och avslutade den i soffan alla tre. I söndags fixade vi hemma hela förmiddagen innan vi var iväg på kalas på eftermiddagen. Kvällen spenderades i björklinge med söndagsmiddag och bad. Bra helg med andra ord! Nu har jag två tuffa jobbveckor framför mig med endast 1 ledig dag tills nästa fredag. Suck. Jag klantade verkligen till det på schemat. 

Åh, juste! Idag var Junelle själv på stora dagiset utan Lotta hela dagen. Jag var sjukt nervös imorse över hur det skulle gå men det hade gått så himla bra. Hon hade somnat inomhus?! Hur sjukt?! Jag är så himla mycket emot det men det är väldigt sällan det kommer att vara såhär. Skönt att det löste sig även fast Lotta var ledig och dessutom att det hade gått så bra. Blir så stolt över min stora lilla tjej! Hon har fått ett nytt intresse. Att bygga pussel! Hon är väldigt duktig också. Bygger nästan helt själv :) 


Uppe till vänster är Milian, uppe till höger är Junelle och nere är bebis nummer tre :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback