Vecka 18

Alltså herregud vad tiden går fort nu! Nästa vecka är det redan dags för rurinultraljud! Jag mår bra i graviditeten just nu. Får ibland ont i ryggen och ibland lite illamående. Men ingenting ihållande. Jag känner bebisen litegrann men än inga riktiga sparkar. Jag har börjat gå upp i vikt litegrann men inget märkvärdigt tycker jag. Vi har redan börjat "boa" litegrann eftersom vi har hunnit sälja av det mesta och måste köpa nytt. Babyskydd och babysitter är klart redan. Det ska vi köpa tillbaka av min jobbarkompis. Vaggan står hos Adam, i farmors gamla förråd. Spjälsängen står kvar här hemma, tack och lov! Jag ska få låna en ergobaby 360 av min snälla kusin och  Igår började vi bygga ett babygym av trä och imorgon ska vi försöka göra klart det. Skötbord kommer vi skippa denna gång och istället använda oss av en skötbädd ovanpå bänken i badrummet. Vad mer behöver man? Sen är det saker som jag vill ha men som inte är ett måste. Bland annat nya suffletter till vagnen och en ståbräda med sits. Lite sugen är jag på en babyinsats till stokkestolen också. 

En sån här är jag väldigt sugen på också! Flera funktioner i ett, väldigt praktisk :) Dessutom passar den bra i donkeyns liggdel, perfekt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback