Utslag

Jag har fått nåt jäkla utslag i pannan som jag inte vet vad det är. En av mina doktorer på jobbet sa idag "det ser ut som herpes zoster eller impetigo". Och det var väl det jag själv misstänkte också men skulle det vara impetigo (svinkoppor) så borde det ha börjat väska? För dom kom igår. Jag kom på också att jag köpte ny foundation igår och att det skulle kunna vara en reaktion på den. Men samtidigt minns jag att det dök upp innan jag började använda den. Jag och barnen var på närakuten ikväll efter middagen och bemötandet vi fick var att det var minst 2 timmar till att få träffa sköterska och därav gjorde jag en egen bedömning att det då är minst 4 timmar till att EVENTUELLT få träffa en läkare. En sköterska var jag helt ointresserad av i detta läge. Jag vill veta om det ska behandlas konservativt eller med antibiotika? Och isf vill jag ha antibiotika nu! Men kan det skada bebis? 


Junelles knä såg väldigt bra och fint ut ikväll när vi tvättade och bytte plåster. Hon hade tyvärr otur idag igen och fastnade med fingrarna i hissdörren på närakuten :( Precis samma sekund som jag sa att hon skulle akta fingrarna så öppnades hissdörren och fingrarna klämdes.... lillpluttan. Jag känner mig så oansvarig när sånt händer även fast jag vet att inte allt går att förhindra :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback