Poff

Det bara sa poff så blev magen jättestor tycker jag. Har känt mig stor hela dagen och när jag ställde mig på vågen så visade den faktiskt nästan +1 kg sedan förra veckan så nu har jag gått upp ca 1,5 kg sedan start. Det är bara några dagar kvar tills vi är halvvägs in i graviditeten! Idag fick jag hem moderskapsintyget som jag ska skicka in till försäkringskassan angående graviditetspenning fr.o.m vecka 32. När jag väntade Milian fick jag svar samma vecka som jag planerade att gå hem och mitt schema tog slut så med Junelle bad jag om papprena direkt efter rul och samma lika även denna gång. Jag vill ju lixom inte gå och fundera över hur det ska bli med ersättning från dom när jag vet att mitt schema tar slut i mitten av jan. Så senast nästa vecka ska papprena skickas in! 


Ikväll var vi hos Ronja, Tomas och Leonell och firade Ronjas födelsedag i efterskott. Hon lagade den gudomliga fisksoppan som numera har blivit min favorit! Jag hade verkligen längtat efter den. Dessutom hade hon bakat en härlig kladdkaka med karamelliserad mjölk och kokos. Supergott! Sen vi kom hem tog det ett bra tag att natta barnen men därefter började jag måla babygymmet litegrann. Det blev inte så bra så jag ska måla om det. Sen ska det egentligen bara till hål nertill på benen så jag kan trä i snören som håller benen på plats. Och benen ska sågas i vinkel så dom står stadigt. Sen är det klart för att användas av den lilla parveln om några månader. Jag kan verkligen inte hålla mig från sånt här nu. Igår var jag på babyproffssen när dom hade 20% på HELA butiken, tom Bugaboo. Men jag fick inte handla nånting för Tobias så jag blev bara ännu mera frestad. 

Till något annat. Om ca 2 veckor blir Milian 4 år. Igår följde han med en dagiskompis hem efter dagis för första gången. Väldigt stort för mig och honom. Han var så stolt över det. Herregud, vad tar tiden vägen? Det står inte på förrän vi är fem i familjen!



En liten sneakpeak på gymmet 😊

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback