Otur

Fy usch. Ikväll var vi och kikade in i Idas och Gustavs nya lägenhet. Dom höll på och lägga golv mm och hade massa saker på golvet. Junelle sprang runt såklart och snubblade på en sladd och fick ett rejält jack i knät. Vi förstod först inte varit det kom men såg sen att det låg ett vasst sågblad i närheten. Alltså jag blir sååå ledsen. Jag som aldrig bryr mig om blod och sår men jag fick typ panik när jag såg såret och hur djupt fet blev. Mamma hjälpte till och tejpa så det blev bra men det känns ändå inte bra. Jag har inte öppnat det sen efteråt men lär väl göra det imorgon innan dagis. Usch. Stackars liten. Men tur i oturen att det bara var ett litet jack. Kunde ju varit ännu värre. Inre nog med det så hade pappa snubblat inatt typ i sömnen och fått ett riktigt jack i pannan som behövde sys  hela 7 stygn. Lite märkligt att det hände på exakt samma dag men tur även där att det bara var det. 


Junelle har varit hes sedan igår morse och inatt trodde jag nästan att det var krupp på gång för hon vaknade stup i ett och yrade. Men det blev ingen krupp. Barnen har fortfarande inte varit sjuka från nya dagiset men dom tiderna börjar väl säkert snart! 

Nu ska jag försöka sova bort min onda rygg.... godnatt 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback